אלפים הפגינו הערב (שבת) במספר מוקדים ברחבי הארץ נגד הממשלה ובקריאה להקדמת הבחירות, כשהמוקד המרכזי היה קפלן בתל אביב, לשם הגיעו עשרות אלפי בני אדם. 

רובי וחגית חן - הוריו של החלל החייל איתי חן שנחטף לעזה, נאמו במחאה בת"א. חגית אמרה: " ״אני פונה לראשי הצבא והמדינה - מתי תחזירו לי את הילד??? גם לחטופים החללים אין זמן! די להפקרה! למדינת ישראל תהיה תקומה ושיקום רק כאשר כל החטופים יוחזרו - את כולם״. רובי אמר: "״אני פונה לראש ממשלת ישראל בשאלה פשוטה - מתי אתה מחזיר לנו את איתי שנוכל לשבת שבעה עליו? מתי? מלא את חובתך המוסרית, הערכית והיהודית להחזיר את איתי שלנו לקבורה בישראל, כגיבור כפי שהוא ראוי לה! למשפחה שלך יש קבר בשביל יוני, גם אנו רוצים קבר! רוצים אותו בבית, אותו ואת שאר 132 החטופים שנשבו בשבי חמאס במשמרת שלך ובאחריות שלך".

ובי וחגית חן - הוריו של החלל החייל איתי חן שנחטף לעזה (צילום: מטה המאבק)
ובי וחגית חן - הוריו של החלל החייל איתי חן שנחטף לעזה (צילום: מטה המאבק)

מחאה נגד הממשלה בקפלן (צילום: אבשלום ששוני)
מחאה נגד הממשלה בקפלן (צילום: אבשלום ששוני)

אלפים מפגינים בקפלן (צילום: אבשלום ששוני)
אלפים מפגינים בקפלן (צילום: אבשלום ששוני)

ח"כ מירב כהן ("יש עתיד") השרה לשוויון חברתי לשעבר, השוותה בהפגנת מטה המאבק הדמוקרטי בהרצליה בין סיפור יציאת מצרים למתרחש בישראל: "לא עשר מכות חטפנו מאז השבעה באוקטובר, אלא 1,500 מכות. 1500  נפשות. הדם? נשפך פה כמו מים. בלענו צפרדע אחרי צפרדע: מכונת הרעל נגד ראשי מערכת הביטחון, ההתעקשות על קידום חוק ההשתמטות דווקא באמצע המלחמה, הכבדת הנטל על הציבור המשרת. איבדנו בכורות, איבדנו אחים ואחיות, איבדנו אבות ואימהות, איבדנו סבים וסבתות. איבדנו תינוקות. הממשלה הזאת הביאה את אזרחיה אל סף התהום, ואז לחצה על הגז".

מירב כהן (צילום: זאב ינאי)
מירב כהן (צילום: זאב ינאי)

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בהפגנה בחיפה: "הממשלה הזו היא לא המדינה. הממשלה הזו היא אסון שקרה למדינה. למען החטופים, למען הלוחמים, למען המפונים, בשביל להציל את מדינת ישראל, אנחנו צריכים בחירות עכשיו. "האם מדינת ישראל היא ראש ממשלה מושחת ומסוכן שאיבד את הבלמים, שכל מה שמניע אותו זה להיאחז בכסא ובלשכה - או שמדינת ישראל היא האזרחים שעומדים פה לפני, שאכפת להם מספיק בשביל לצאת מאיזור הנוחות שלהם ולהלחם על מה שהם מאמינים בו?".

"אנחנו עומדים פה יחד, ימנים ושמאלנים, דתיים וחילונים, סטרייטים ולהט"בים, אשכנזים ומזרחים, פריפריה ומרכז. הממשלה הזו עשתה הכל כדי להפריד ולסכסך בינינו. כל המהות שלה זה לגרום לנו לריב אחד עם השני, ובכל זאת באנו. באנו כדי להגיד: אל ייאוש מדינת ישראל, השינוי בדרך, הבחירות בדרך".

יאיר לפיד  (צילום:  אלעד גוטמן)
יאיר לפיד (צילום: אלעד גוטמן)

תנועת ״חופשי בארצנו״, ממארגני ההפגנה: ״האיום האיראני מחדד גם הוא את הצורך בממשלה יציבה ואחראית שתדאג לביטחון אזרחיה, בניגוד לממשלת נתניהו ושר ה"דרדל'ה", איתמר בן גביר, שפוגעת באופן שיטתי בביטחון המדינה, מפקירה את החטופים ומובילה אותנו מאסון לתהום/ אין חג בלי חירות. כל החטופים והחטופות חייבים לחזור הביתה. מטה המאבק חופשי בארצנו קורא לכל אזרחי ישראל לצאת לרחובות ולהצטרף למחאה  – זו החובה האזרחית כדי לשמור על ביטחונה של ישראל״.

קודם לכן, הפגינו משפחות חטופים בשער בגין שמול הקריה בדרישה להגיע לעסקה. בני המשפחות פנו למקבלי ההחלטות: "אם המחיר שצריך לשלם כדי להחזיר אותם עכשיו הוא התחייבות לסיים סופית המלחמה אז כן, צריך לסיים את המלחמה". במקביל, מתנגדי הממשלה ימשיכו להפגין בקפלן בתל-אביב בדרישה להקדים את הבחירות לכנסת.

"בפסח הזה לא תהיה חירות, כל זמן שאזרחי המדינה בשבי החמאס אנחנו משועבדים לחמאס ולראש הממשלה הכושל שמשאיר אותם בשבי בשביל האינטרסים הפוליטיים שלו. "המלחמה הסתיימה, נתניהו והממשלה משקרים לנו שהיא נמשכת בשביל להיאחז בכיסא, הם בוחרים במכוון להטעות את הציבור, לגרור את המצב ולהקריב את יקירינו", הוסיפו לסיום.

מטה המשפחות להחזרת החטופים שלחו מסר לקבינט: ״אנו דורשים לשמוע מכם באופן ישיר וללא מתווכים מהו סדר העדיפויות של ממשלת ישראל-חצי שנה לאחר תחילת המלחמה. את חוסר ההתקדמות הצבאית ברצועת עזה - אנו רואים חדשות לבקרים בדיווחים שיוצאים מהרצועה, את מנופי הלחץ הצבאיים הפסקנו להרגיש - מה אתם עושים כדי להחזיר אותם?״.