ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, התראיין הערב (שבת) לעמית סגל ובן כספית ב'פגוש את העיתונות' והתייחס בדבריו לתקיפה האיראנית, התגובה הישראלית ועתיד הלחימה ברצועת עזה.

מקלט מדיני בטורקיה? ארדואן נפגש עם הנייה באיסטנבול
באיראן מלגלגים: "התקיפה הישראלית הייתה קטנה, אנחנו שיגרנו עשרות טילים"

בהקשר לתקיפה האיראנית אמר: "מה שקרה במוצ"ש האחרון היה אולי ההישג הגדול ביותר של מדינת ישראל מבחינת צבאית. הפעולה הזו שבלמה מאות טילים באמצעות שלוש מערכות יירוט שונות וכל התיאומים עם שאר המדינות, דורשת תכנון גאוני. ההישג אדיר. האיראנים מבינים את זה. אנחנו השפלנו אותם והם היו צריכים לחפש כדי להראות איזו פגיעה בנבטים".

במענה לשאלה איך היה מגיב לתקיפה במידה והיה יושב כעת בכיסא ראש הממשלה ענה אולמרט: "במציאות רגילה, כשאין מלחמה במשך חצי שנה, הייתי אומר שאנחנו נחזיר להם בשכל, אבל כשאנחנו עדיין נמצאים בתוך המהומה הזאת אנחנו צריכים לחשוב על סדרי עדיפויות".

על תגובתו של השר איתמר בן גביר, שצייץ "דרד'לה" לאחר הדיווחים על תקיפה באיראן, אמר אולמרט: "התגובה של השר לביטחון לאומי הוכיחה שוב כמה שהוא נבל, מופרע ובן אדם חסר אחריות. להגיד על זה דרד'לה, זה רק מישהו שלא שירת בצבא מסוגל להגיד. גם פעולה כזו כמו שעשינו אתמול בלילה דרשה תכנון, תיאום ויכולת מקצועית. אין שום חיל אוויר בעולם שמסוגל לעשות את מה שטייסי חיל האוויר ה"אנרכיסטים האלה" מסוגלים לעשות".

איתמר בן גביר ואהוד אולמרט (צילום: מעריב אונליין)
איתמר בן גביר ואהוד אולמרט (צילום: מעריב אונליין)

אולמרט הדגיש: "אם המדינות לא היו משתפות איתנו פעולה, אז לא היינו חוסמים 99.9% אלא רק 75% מהטילים. את כל תחושת הביטחון העצמי שלנו השגנו בגלל הגאונות והאומץ של חיל האוויר ובגלל שיתוף הפעולה עם האמריקאים".

עוד אמר: "אני חושב שהאיראנים יודעים היטב שהיכולות שלנו להגיע לשם קיימות. בתקופה שלי המציאות הייתה שונה לגמרי. כחלק משיתוף הפעולה מול האמריקאים בנושא האיראני נעשו דברים מדהימים שגרמו לאיראנים להיות מזועזעים ומפוחדים. הנסיגה האמריקאית מהסכם הגרעין שעשו עם איראן הייתה החלטה אסונית, שגרמה להאצה בהתעצמות הגרעין והיה אפשר למנוע את זה".

בהמשך התייחס אולמרט לתקופת כהונתו כראש ממשלה ואמר: "מלחמת לבנון השנייה הייתה ההישג האסטרטגי הגדול ביותר שלנו. קיבלנו שקט של 17 שנה. החלטה 1701 קוימה במשך 4 שנים ובמשך כל התקופה שהייתי ראש ממשלה. רק לאחר עסקת שליט, חיזבאללה החל לרדת מהליטני".

חיילים במלחמת לבנון השנייה (צילום: פייר תורג'מן, פלאש 90)
חיילים במלחמת לבנון השנייה (צילום: פייר תורג'מן, פלאש 90)

על עסקת שליט והסיכויים לעסקת חטופים אמר: "שליט היה חייל. אנחנו שולחים חיילים להילחם בידיעה שלפעמים הם לא יחזרו ולפעמים ילכו לשבי. אם העסקה של שליט הייתה עומדת על הפרק היום הייתי מתנגד אליה באותה מידה", אמר והוסיף בתקיפות, "ממשלת ישראל הפקירה את הדרום. 240 איש נחטפו, 1400 איש נטבחו ונאנסו, וראש הממשלה אומר עכשיו ליחיא סינוואר 'שאני אשחרר 30 אסירים על כל חייל ישראלי?'".

בסיום הריאיון אמר ראש הממשלה לשעבר: "אנחנו מסרבים להודות בעובדה שסיימנו את המלחמה. אני מעריך בזהירות שאם הייתי ראש הממשלה בשביעי לחודש ולא הייתי בהתקף התמוטטות עצבים כמו ראש הממשלה, קודם כל הייתי עושה עסקה לחילופי שבויים, לפני הלחימה. מי שחושב שניתן להשיג כעת ניצחון מוחלט מוליך את הציבור שולל. בנקודת הזמן הזאת אין מנוס אלא להחזיר את כל החטופים ואת החשבון עם עזה יהיה עוד הרבה זמן לסיים".