ח"כ טלי גוטליב שוחחה היום (ראשון) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5fm והתייחסה למצב הביטחוני במדינה ולרעיון הקמת מדינה פלסטינית.

חשש בישראל: רק כ-40 מהחטופים בעזה נותרו בחיים | דיווח
"אמשיך לומר את האמת": אחרי סערת ה"דרדלה"- בן גביר שובר שתיקה

"סינוואר לא טיפש, אנחנו כבר שגינו בהערכת חסר את האויב עובר ב-7 באוקטובר", אמרה גוטליב בפתח דבריה. "הוא מבין שכל זמן שהחטופים נמצאים בידיו, זה מחדל את העם וקורע את העם בצורה בלתי רגילה, לא נחזור להיות מי שאנחנו ללא החזרת החטופים, הוא רוצה את ירושלים, מדינה פלסטינית".

עוד הסבירה את חוסר רצונה בהקמת מדינה פלסטינית: "מהסיבה הפשוטה, שהאויב הפרימיטיבי, האכזרי, והסדיסטי שעומד מולי, חאלד משעל מתראיין בזמן מלחמה ואומר: 'שבין הנהר לים, ובין הצפון למפרץ עקבה תהיה מדינה אחת והיא פלסטין, ואין מקום לחזון הציוני".

בהמשך הוסיפה: "ואנחנו נסכים לשתי מדינות? ונשלם מס שפתיים? עובדים עלינו בעיניים. כל מה שיגרור אותנו להסכם עם מדינות במזרח התיכון ובלבד שנכיר בשתי מדינות- תהיה בכייה לדורות. לא תהיינה שתי מדינות מהסיבה הפשוטה שהאויב שלי רוצה בחדלוני בים. האתוס הדתי האיסלמיסטי מבית חאג' אמין אל חוסייני רואה בציונות אויב שצריך לחסל, ולכן לא יעלה על הדעת שהאויב ידבר על חדלוני ואני אתן לו פרס בדמות שתי מדינות".

בהמשך התייחסה ח"כ גוטליב ללחץ המופעל על מדינת ישראל מצד בת בריתה הגדולה ארה"ב: "לא אתן לניסיונות של לעטוף את זה בכספים שארה"ב תיתן לי, בריתות שיכרתו איתי. כי אין שום משמעות לבריתות האלו, ולא לכסף ולא לשום דבר, אם אני אצטרך להכיר בשתי מדינות".

לגבי החלטת הקונגרס להעביר עשרות מיליארדי דולרים לישראל, מתחה ח"כ ביקורת חריפה ואמרה: "איך אני אוהבת שאומרים לי מספרים ואז אני קוראת את האותיות הקטנות", הוסיפה: "בואו נזכיר עובדות - 26 מיליארד עוברים לסיוע ההומניטרי, ועוד כמה מיליארדים הולכים לחוב שיש לישראל כלפי ארה"ב".

חברת הכנסת ביקרה את הדרג הצבאי ואמרה: "אנחנו רק רוצים שקט תעשייתי. צמרת צה"ל הובילה והפכה את הצבא שלנו לקטן מול לוחמי גרילה", עוד אמרה: "אתה יכול לחלום על זה שיש לך ממשלת ימין, מי שבסופו של דבר מתווה את הדרך זה הצבא, צמרת צה"ל".

ח"כ ציינה כי לדעתה יש בעיה בהתנהלות הממשלה: "יש תרבות שגויה של 'עמימות', הממשלה צריכה לצאת בגאון ולאשר את התקיפה באיראן".

בסיום דבריה טענה כי: "ארה"ב מבחינתי היא לא ידידה שלי,  מנעה ממני להשיג תמונת ניצחון, לארה"ב יש אינטרסים משותפים עם ישראל והיא עוזרת מתוך האינטרסים שלה. ארה"ב תכריח אותנו להסכים לשתי מדינות, ותבנה את זה בכל מיני אסטרטגיות: 'תעשו בריתות פה ותעשו בריתות שם', מה מעניין אותי בריתות אם זה לא ממקום של עוצמה?",

לבסוף סיכמה גוטליב ואמרה:"אני לא מדינה מוכה, אל תלטף אותי ותסטור לי".