השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, זכה לביקורת מפתיעה הבוקר (ראשון), דווקא מהערוץ הפרו-ממשלתי 14. המגיש שי גולדן הקדיש את מונולוג הפתיחה בן חמש וחצי דקות בתכנית שלו "ישראל הבוקר" לבן גביר, המתייחס לציוץ ה"דרדל'ה" של השר והוא ממש לא חסך במילים.

ישראל זיו טוען: בן גביר וסמוטריץ' הובילו לסנקציות על צה"ל

"בוקר טוב לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. תגיד, אדוני השר, אתה מבין שאתה שר?", פתח גולדן והבהיר את טון הדברים אותם הוא עומד לומר. "אתה מבין שאתה שר לביטחון לאומי בממשלת ישראל בתקופת מלחמה? או שאולי את סבור שמצב הצבירה היחיד האפשרי מבחינתך הוא 'פעיל הימין הקיצוני איתמר בן גביר'? כי אם לשפוט את התנהגותך בחודשי המלחמה, אין ספק שאתה רחוק מלהפנים מה גודל האחריות הלאומית שמונח על כתפיו של שר בתקופת מלחמה".

המגיש המשיך: אני יודע שאתה סבור שאתה 'ימין אמיתי', בניגוד לכל ה'הסרטוטים השמאלנים' נתניהו, גלנט, איזנקוט, גנץ דרעי ושאר החברים בקבינט המלחמה, שמופקד על ניהול המלחמה, כנראה המורכבת, הקשה והרגישה שניהלה ישראל מאז ומעולם. אני יודע שאתה חושב שככל שתאגף את נתניהו מצד ימין, כך הסקרים ימשיכו להרים לך וכך תהיה 'קולו של ציבור ימני אמיתי'. ציבור שרוצה להיכנס בערבים, להיכנס בממשלה, להיכנס בשמאלנים, להיכנס ב'פייק ימנים', להיכנס בתקשורת השמאל, להיכנס גם ב'פייק תקשורת הימין המתחזה'".

"אני יודע שבשביל הלייק בטוויטר ומחיאות כפיים מההמון המאוד מסוים שתומך בך, תשכח את העובדה שאתה חבר בממשלה. תשכח גם את העובדה שלציוצים של בטוויטר נחשפים עוד אנשים, להוציא אלה שאתה רוצה שיצביעו לך. למשל, מדינות אויב, כמו איראן. שמאז יום שישי חוגגת על הציוץ שלך כדי להוציא את מדינת ישראל 'דרדל'ה'", הוסיף גולדן.

 הצלחת בן גביר - כל העולם הערבי חוגג על הציוץ שלך ומשתמש בו כדי להוציא את צה"ל, את הממשלה, את מדינת ישראל ואת כולנו אפסים. עבודה טובה איתמר. בהחלט, משתלם פוליטית להוציא את המדינה והממשלה בה אתה חבר אפסוסית וכושלת בשביל כמה לייקים וכמה טוקבקים תומכים.

שי גולדן (צילום: באדיבות וואלה!,מגד גוזני)
שי גולדן (צילום: באדיבות וואלה!,מגד גוזני)

המגיש לא עצר לרגע ופקפק בכישורים הקונגניטיביים של השר: "אבל האמת היא בן גביר, שאני חושד שלא זה בלבד שלא הייתה לך כוונה לפגוע במדינת ישראל, אם כי אין לך אפילו בינה בסיסית להבין את העובדה שההתבטאויות חסרות האחריות והילדותיות שלך מסבות לכולנו נזק בינלאומי, מדיני, צבאי ופנימי. זה מה שמטריף ומדכא באמת - שאתה פשוט לא קולט שאתה שר בממשלת ישראל ולא איזה מפגין מתלהם או צייצן טוויטר".

עוד אמר גולדן: "בגלל חוסר היכולת שלך להתבגר, לגדול לממדי התפקיד ולהבין את גודל השעה ואת גדול המעמד, מוכרח נתניהו לפטר אותך ולהיפטר ממך. כי האמת בן גביר, שמדינת ישראל מעניינת אותך הרבה פחות מאינטרים הפוליטיים הילדותיים שלך, שהרי בוא נהיה לרגע ישרים -  האם אפילו אחד תומכיך היה רוצה לראותך כראש ממשלה? אפילו שר ביטחון? לא, איתמר בן גביר. אפילו האוהב הכי פנאט שלך, מבין שיש הבדל בין 'להשמיע את נהמת ההמון' אעלק, לבין לנהל מדינה במצב סופר מורכב וסופר מאתגר וסופר מחורבן, למען האמת".

"האם יש אדם אחד בישראל שהיה מפקיד בידייך את עיד הפרויקט הציוני או ניצחון במלחמה הזאת? אם הוא קיים - אתם כנראה ראויים זה לזה. וזה בכלל לא חשוב את אתה צודק. זה בכלל חשוב האם התקיפה הייתה מבריקה או דרדל'ה. מה שחשוב הוא - שאתה שר בממשלת ישראל בן גביר. ושאין לך מושג מימינך ומשמאלך בכל הנוגע להתנהלות אחראית לאומית בשעה הזאת", הוסיף.

העקיצות לא נגמרו כאן: "יכול להיות שהכנסת לביבי. יכול להיות שהראת לאוהדיך שאתה 'ימין אסלי'. אבל הראת לכולנו עוד דבר, שגם בחלוף שנה וארבעה חודשים בתפקיד האסטרטגי והקריטי לביטחון כולנו, אתה עדיין, מה לעשות, תינוק מגודל, חסר אחריות וחסר יכולת לראות תמונה רחבה וגם חסר כישורים אישיים לצמוח ולהתפתח לתפקיד לאומי. וכנראה, חסר כל אינטליגנציה להבין את הסיטואציה בה אתה וכולנו מצויים".

"הפארסה, שהיא הקדנציה שלך כשכר לביטחון לאומי בתקופה בה ביטחוננו הלאומי הוא בשפל חסר תקדים, היא עניין שעוד יילמד בספרי ההיסטוריה, כדוגמא לעיוורון ולטירוף שאחז במדינה הזאת בתקופה הפסיכית שכולנו חווים. להפקיד בידייך את ביטחון הציבור הוא מעשה חסר אחריות והרסני שאת תוצאותיו כולנו משלמים", המשיך גולדן.

המגיש הבהיר לשר: "ואם אתה סבור שאתה מצליח בתפקידך, אז אני רק מייעץ לך לקרוא בנתונים, לא את אלה של מספר אוחזי הנשק בקרב האזרחים, אלא את של נתוני הרצח והאלימות בחברה הישראלית, אשר שברו השנה כל שיא אפשרי תחת הקדנציה הכושלת שלך. העובדה שנתניהו תלוי בך להישרדותו הפוליטית, היא לא פחות מאסון בתקופה הזאת. והעובדה שיש כל כך הרבה אנשים אשר סבורים שיש לך גרם אחד של יכולת לנהל משהו מעבר לעמוד הטוויטר שלך היא הוכחה נוספת לליקוי המאורות שכולנו עוברים כחברה וכמדינה".

גולדן הזכיר את העימות של בן גביר עם השר לביטחון פנים לשעבר עומר בר לב ואמר: "ואגב איתמר בן גביר, אם היה לך באופוזיציה איזה איתמר בן גביר אחד, אשר היה מגיע לכל זירת אסון ופיגוע וצורח עליך ומסביר לך שאתה כושל וחסר מושג ומסכן יהודים - זה היה אולי עוזר לך להביט במראה ולראות מי ניצב שם".

"אני מאוד מקווה לראות אותך מחוץ לממשלה בקרוב, לא כי אני איש שמאל ו'קפלניסט', אלא דווקא בגלל שאני רוצה בהצלחת המדינה הזאת ובניצחון במלחמה הזאת. האם גם אתה מעוניין בכך, איתמר? אני לא בטוח. מה שבטוח הוא שדרדל'ה היא מילה של מחמאה כשצריך לתאר את תפקודך, רמת והתאמך לכל תפקיד שאינו פרובוקטור פוליטי בשקל", סיכם גולדן.

יואב אליאסי, הצל (צילום: אור גפן)
יואב אליאסי, הצל (צילום: אור גפן)

מי שלא נשאר אדיש לדבריו אלו של גולדןף הוא הפעל המיני "הצל", אשר כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "בוקר טוב לשי גולדן בערוץ 'הימני' היחידי, שפתח את הבוקר בנאום מלא שנאה נגד בן גביר, נאום שגרם לחדשות 12 להרגיש כמו ערוץ ימני פטריוטי".

הראפר תקף את גולדן וכתב: "אז למי שלא מכיר אותך, עד לפני זמן לא רב היית 0מאלני מין המניין, שדאג לקרוא לי פשיסט בכל משפט שני, אבל התפכחת והנה אתה בערוץ 14 שמורכב מאנשים בדיוק כמוך שעברו המרה, אבל משום מה אפשר לספור על יד אחת כמה פעמים פשיסט כמוני הוזמן לערוץ שלכם, לעומת אנשים כמו יריב אופנהיימר או אורי זכי, אז לי הכל ברור"."אני רק אגיד לך דבר כזה, לא ירית בנגמ"ש כי אתה בכלל לא בתוכו אבל הריקושט יחזור לך לפרצוף. אותך ואת חבריך (לא כולם) אפשר לתאר בשתי מילים: ימין דרדל'ה. מאכזב פשוט מאכזב", סיכם הצל.