ח"כ אלמוג כהן, שוחח היום (ראשון) עם אריה אלדד ואיתן כבל ב103FM על הסנקציות האמריקניות הצפויות נגד גדוד נצח יהודה ועל היועמ"שית שסגרה את תיק החקירה נגדו לאחר 11 שנה.

בחירות לאחר המלחמה? גולדקנופף: "לשקול את הארכת כהונת הממשלה"
רון קופמן נגד השר בן גביר: "אתה האסון של כולנו"

עסקנו בסנקציות שארה"ב מאיימת על גדוד נצח יהודה, מה אנחנו יכולים לעשות כנגד הפעולה הזו?
"אנחנו צריכים ומחויבים להסביר לשותפנו האמריקנים שפגיעה בגדוד נצח יהודה היא כמו פגיעה בחיילי מארינס, אין הבדל למעשה. מדינת ישראל משרתת במזרח התיכון את האינטרסים של חברינו האמריקנים. ואני שמח שיש קונצנזוס והבנה שהיום זה גדוד נצח יהודה ומחר זה גדוד רותם ולאח"כ זה שייטת 13. המדים הם אותם מדים".

עוד הוסיף: "בסופו של דבר צריך לזכור שהאמריקנים נמצאים כרגע בקמפיין בחירות, בו כל צד מנסה לספק את הבייס שלו, וכשצריך להציב קו אדום יש להציב קו אדום באופן ברור".

האם לשיטתך ארה"ב היא ידידה גדולה שלנו או עוסקת רק באינטרסים של עצמה?
"בסוף אין קונפליקט בין ידידות טובה לבין אינטרסים משותפים, אני מגבה את רה"מ וקבינט המלחמה שמבצעים את הדברים בצורה טובה, הרי ארצות הברית יודעת שבלי ישראל אין לה אחיזה במזרח התיכון ואנחנו למעשה הדלת שלהם לאירופה וגם לארה"ב. אני חושב שהמשחק פה הוא בעיקר הצבת גבולות מאוד ברורים - אם ישנה בעיה עם חייל או גדוד או פלוגה או חטיבה כזו או אחרת, אנחנו מערכת מספיק ישרה ומקצועית כדי לתחקר בפנים מבלי לערב גורמים חיצוניים, זה עלול להיות אסון אמיתי הדבר הזה".

לגבי התבטאות בן גביר על התקיפה באיראן אמר: "אני מגיע מתוך מערכת הביטחון, נושא של ביטחון מידע ושיח על פעולות רגישות, אני לא מדבר על זה בשום מקום לעולם. זה אצלי קו אדום. יו"ר המפלגה השר איתמר בן גביר הוא רשאי להגיד כל העולה על רוחו, אני לא עסוק בלתת ציונים לאף אחד".

איתמר בן גביר (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)
איתמר בן גביר (צילום: אלכס קולומויסקי, פול)

לאחר 11 שנה היועמ"שית החליטה להסיר מעליך את התיק שעסק בעבירת חבלה כשהיית שוטר יס"מ, אתה חוגג את סגירת התיק?
"כפי שלא התרגשתי מפתיחת החקירה, אני לא מתרגש מסגירת החקירה, אני דואג יותר למסעודה משדרות ויפה מנהריה שעלולים לסמן את השתיקה דרך חקירות הזויות ובלי שום תשתית ראייתית. אני חושב שאחרי כמעט 13 שנים שנפתחה חקירת מח"ש שלא הוזמנתי אליה, ולבוא ולקרוא לי לחקירה כשמסמנים אותי כמי שאמור להראות לשאר הציבור מה יקרה למי שהמלך אינו חפץ ביקרו - בעיניי זה פנדל אחד גדול למערכת המשפט שכה עסוקה לעבוד על התדמית שלה".

יש בליבך משהו על היועמ"שית?
"תפקידה הוא להיות שומרת הסף של מערכת החוק ולא זו שמנסה לתפוס אנשים באמירות או במעשים ולסמן להם שהם צריכים להיזהר. באותו יום כשסיימתי את החקירה, יצאתי ואמרתי לכל אנשי לשכתי 'מהיום, אם היינו 70%, נעלה ל-100% מהסיבה הפשוטה, שאם אנחנו ניסוג לאחור, הציבור ילמד שניתן להלך אימים על אזרחי המדינה'. בקרוב אני מתכוון להציג מקבץ חקיקה מאוד משמעותי שיהווה רפורמה מאוד משמעותית במערכת המשפט, אני מבטיח שכולם יאהבו אותה".

אלמוג כהן מתעמת עם תושב שדרות