יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ שוחח בטלפון עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן וביקש ממנו לבחון מחדש את ההחלטה להטיל סנקציות על גדוד "נצח יהודה" של צה"ל, כך דיווח הערב (ראשון) הכתב והפרשן המדיני של "וואלה!", ברק רביד.

רגע לפני החתונה: מת מפצעיו קצין צה"ל שנפצע בתקיפת כטב"ם הנפץ בגליל
אלמוג כהן מצהיר: "מתכוון להציג חקיקה שתהווה רפורמה במשפט"

על פי הדיווח, גנץ אמר לבלינקן שההחלטה להטיל סנקציות על הגדוד תפגע בלגיטימציה של ישראל בזמן מלחמה ואין לה הצדקה מכיוון שלישראל יש מערכת משפט חזקה ועצמאית, וכלל יחידות צה"ל כפופות לפקודות צה"ל - התואמות את החוק הבינלאומי.

נצח יהודה (צילום: עמותת נצח יהודה)
נצח יהודה (צילום: עמותת נצח יהודה)

דובר צה״ל התייחס מוקדם יותר לסנקציות הצפויות מצד ארצות הברית על הגדוד, ואמר כי העניין לא מוכר בצה"ל וכי במידה ותתקבל החלטה בנושא היא תיבחן.

נצח יהודה (צילום :עמותת נצח יהודה)

בהודעה נכתב כי "לוחמי גדוד 'נצח יהודה' משתתפים כעת במלחמה ברצועת עזה, באומץ ובמקצועיות, תוך שמירה על ערכי ורוח צה״ל ועקרונות הדין הבינלאומי. לאורך השנים האחרונות, לוחמי הגדוד נמצאים בליבת העשייה המבצעית מסביב לשעון, כדי לשמור על ביטחון אזרחי מדינת ישראל, לצד היותו גדוד מוביל בשילוב חרדים לוחמים בצה״ל".

"בהמשך לפרסומים אודות סנקציות נגד הגדוד", הוסיף דובר צה"ל, "העניין לא מוכר בצה״ל. באם תתקבל החלטה בעניין היא תבחן. צה״ל פועל ויוסיף לפעול לבדיקת כל אירוע חריג באופן ענייני ובהתאם לדין".