הנשיא ג'ו ביידן פרסם הלילה הודעה מיוחדת לקראת חג הפסח על רקע המלחמה, בה אמר: "פסח הזה הוא קשה במיוחד למשפחות החטופים, שינסו לכבד את רוח החג, סיפור המתמקד בחירות, בעת שבני משפחותיהם נותרו בשבי".

קטאר תיפטר מחמאס? יש לה הזדמנות חד פעמית לעשות זאת
"מנותק מהמציאות הקשה שלנו": היערכות לליל הסדר בתנועה הקיבוצית | צפו

ביידן הרחיב וציין כי "בעת שהיהודים מציינים את הפסח בסיפורים, שירים וטקסים, הם יקראו בהגדה איך בכל דור ודור קמו עליהם לכלותם. השנה למילים האלה יש משמעות עמוקה ומהדהדת יותר לאור הרשע הבלתי נתפס של החמאס ב-7 באוקטובר, היום הקטלני ביותר לעם היהודי מאז השואה. ליבנו עם כל הקורבנות, הניצולים, המשפחות והחברים שיקיריהם נהרגו, נחטפו, נפצעו, נעקרו או הושמו בסכנה".

ביידן נשבע לשחרר את איראן (צילום: רויטרס)

בהמשך חזר על תמיכתו ה"חקוקה בסלע" בישראל כפי שהשתמש בה בעבר הלא רחוק: "המחויבות שלי לביטחון העם היהודי, ביטחונה של ישראל וזכותה להתקיים כמדינה יהודית עצמאית יצוקים בברזל. אנחנו פועלים מסביב לשעון להחזיר את החטופים ולא ננוח עד שנשיב אותם הביתה. אנחנו פועלים גם להשגת הפסקת אש מיידית וממושכת בעזה כחלק מעסקה לשחרור החטופים ולהעברת סיוע הומניטרי נחוץ לאזרחים הפלסטינים. נמשיך לעבוד לקראת פתרון של שתי מדינות שיקנה ביטחון, שגשוג ושלום יציב לישראלים ולפלסטינים".

על המערכה מול איראן אמר: "אנחנו מובילים את המאמצים הבינלאומיים להבטיח שישראל יכולה להגן על עצמה מפני איראן, כולל באמצעות ההנחיה של לצבא ארה"ב לסייע לישראל להגן על עצמה מפני המתקפה חסרת התקדים מאיראן בסוף השבוע שעבר".

ביידן נתן את תגובתו גם באשר לגל האנטישמיות הגואה במוסדות החינוך היהודיים וברשת ציין: "לשתוק על כך משמע לשתף עם זה פעולה. אפילו בימים אלה ראינו הטרדות וקריאה לאלימות נגד יהודים. אנטישמיות זו היא מגונה ומסוכנת, ואין לה מקום בקמפוסים של מכללות, או בשום מקום במדינה שלנו".

את ההודעה הוא מסכם: "השנה, הבה נזכור את הנושא המרכזי של פסח, שאפילו בתקופה הקודרת ביותר, ההבטחה של הגנת האל נותנת לנו כוח למצוא תקווה, חוסן וישועה".