יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי, פנתה היום (חמישי) לשר החינוך יואב קיש בקריאה להעניק לשר הביטחון וח״כ לשעבר עמיר פרץ את פרס ישראל, בשל תרומתו לפיתוחה והשמשתה של מערכת "כיפת ברזל". כזכור, בין מיכאלי ופרץ הייתה בעבר יריבות פוליטית, כאשר ב-2020 פרץ, שהיה אז יו"ר מפלגת העבודה, בחר להיכנס לממשלת האחדות שהקימו נתניהו וגנץ בעוד מיכאלי התנגדה ונשארה באופוזיציה.

מטעם מיכאלי נמסר כי "הקריאה מגיעה לאור ההתרחשויות האחרונות שהבהירו עד כמה חשובה תרומתו הייחודית של פרץ לבטחון ישראל לאור החלטתו האמיצה, שהייתה אז נגד דעת רבים, לפתח את מערך ההגנה האווירית ואת מערכת ההגנה האווירית כיפת ברזל. כבר שנים שכיפת ברזל מצילה את חייהןם של אזרחיות ואזרחים רבים בעורף, והשנה הוכיחה עצמה ביתר שאת במלחמה בהגנה על שמי ישראל מול זירות רבות".

עמיר פרץ (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)
עמיר פרץ (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)

עוד ציינה מיכאלי במכתב כי ״חילוקי הדעות שלי עם עמיר פרץ אינם סוד, ואינני נמצאת איתו בקשר. אבל בהסתכלות לאומית מפוכחת, ראוי שבימים אלה במיוחד, תהיה הכרה הולמת בתרומתו של פרץ לעיצוב יכולות ההגנה האווירית של מדינת ישראל, ההגנה על העורף ובטחון ישראל - בדמותה של פרס ישראל״.

כזכור, לאחר הסערה שליוותה את הענקת פרסי ישראל השנה, כששר החינוך קיש הודיע על ביטול הענקת הפרסים בקטגוריות הרגילות, הוא לבסוף חזר בו, ורשימת הזוכים לשנה זו כבר הושלמה.