המשלחת המצרית הגיעה היום (שישי) לישראל כדי לדון באפשרויות להתנעת עסקת החטופים. בשונה מהדיווחים בתקשורת הערבית, ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, לא צפוי להשתתף בשיחות.

בדרך לעסקה? גרסאות סותרות בנוגע למספר החטופים שעשויים להשתחרר
"כישלון פוליטי": חמינאי תקף את החלטת האיחוד האירופי - וישראל כ"ץ לא נשאר חייב

גורמים מטעם המודיעין המצרי ייפגשו עם ראש המוסד, דדי ברנע, ועם ראש המל"ל, צחי הנגבי, כדי לדון בפרטי ההצעה המצרית וכן ברעיונות הישראלים לעסקת חטופים האפשרית.

לפני זמן קצר, גורמים בארגון הטרור התייחסו למתווה המסתמן, ואמרו כי לא יסכימו להצעה שאינה כוללת נסיגה של צה"ל משטח הרצועה והפסקת אש. עוד טענו כי לאחרונה, מצרים הפכה להיות מעורבת בהרבה בכל הקשור למגעים בנוגע להגעה לעסקה אפשרית.  

כזכור, ע"פ ההצעה המצרית, כוחות צה"ל יסוגו משמעותית ממסדרון נצרים ותתאפשר חזרת עזתים לצפון הרצועה עם חופש תנועה בצירים המרכזיים צפונה. כמו כן, ההצעה כוללת הפסקת אש שתכלול שחרור חטופים ושחרור אסירים. תקופת רגיעה הינה ללא שחרור חטופים ואסירים.

גורמים ישראלים מדגישים כי כל המרכיבים של ההצעה המצרית מקובלים על ישראל באופן עקרוני, עם הסתייגויות כאלה ואחרות, אך באופן כללי ישראל מוכנה לתנאים שלא כוללים הפסקה מוחלטת של המלחמה.

לכן, בשלב הזה ישראל מתנהלת מול מצרים ולא מול קטאר, וכרגע לא מדובר במו"מ אמיתי, אלא בדיונים על הרעיונות שישראל מנהלת מול המתווך המצרי. גורמים ישראלים ממליצים "לקחת הכל בערבון מוגבל".

בישראל קיימת ההבנה כי יחיא סינואר מעוניין בדבר אחד, והוא הפסקה מוחלטת של  הלחימה, בעוד שישראל מוכנה להרבה דברים, פרט לסיום המלחמה. "על זה העניין יקום ויפול", אמרו הגורמים.