על פי "מקורות רמי-דרג" ישנה "התקדמות ניכרת" בין עמדות המשלחות הישראלית והמצרית בעניין הגעה להסכם על הפסקת אש ברצועת עזה,  כך מדווח היום (שישי) ערוץ אל-קאהירה המצרי.

אסד קיבל "הקש בגג": מה עומד מאחורי השתיקה של סוריה מאז 7 באוקטובר?

המשלחת המצרית הגיעה מוקדם יותר היום לישראל וכעת דנה עם ראש המוסד, דדי ברנע, ועם ראש המל"ל, צחי הנגבי, בפרטי ההצעה המצרית וכן ברעיונות הישראלים לעסקת חטופים האפשרית.

ע"פ גורם מדיני ישראלי בכיר "היו שיחות קונסטרוקטיביות וטובות מאוד. המצרים הביעו מחויבות גדולה לקדם עסקה הומניטרית ולהפעיל לחץ על חמאס להתגמש". לדברי הגורם, ישראל נתנה אור ירוק משמעותי ביותר למרחב גדול של פרמטרים והדגישה כי ההכנות לכניסה לרפיח בעיצומן, הכוללות גיוס חיילי מילואים עם צווי 8, הכשרת כוחות והכנה בשטח וכי לא תאפשר לחמאס לגרור רגלים להרוויח זמן ולמנוע על ידי מו"מ פיקטיבי פעולה צבאית רחבת הקף ברפיח.

בישראל מבהירים כי המו"מ מול חמאס עוד לא התחיל ולכן יש להנמיך את הציפיות באשר לסיכויי העסקה. ישראל מתייחסת להיקף שחרור של כ-33 חטופים, ולא 29 כפי שפורסם אתמול.

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ אמר כי "'העסקה המצרית' מהווה כניעה ישראלית מסוכנת וניצחון נורא לחמאס. הכנף השמאלית בממשלה שדוחפת אליו מבקשת לעצור את המלחמה באמצעה ובטרם הושגה מטרתה להשמיד את חמאס, ולחזור לימי ה'הסדרים המדיניים' הרי האסון שבסופם הקמת מדינת טרור פלשתינית ביהודה, שומרון ועזה שתסכן את קיומה של ישראל. אדוני ראש הממשלה, שיהיה הכי ברור בעולם - אין לך מנדט לזה! כתב כניעה לנאצים לא מופיע בקווי היסוד של הממשלה שלנו".