כשבועיים לאחר האירוע הימי הדרמטי בו לוחמי קומנדו איראניים פשטו באמצעות מסוק על ספינה פורטוגלית המקושרת לישראל ליד מיצר הורמוז, הבוקר (שבת) הודיע שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן כי צוות הספינה ישוחרר.

אמירבדולהיאן אמר לעמיתו הפורטוגלי פאולו ראנג'ל בשיחת טלפון כי "הנושא ההומניטרי של שחרור צוות הספינה מדאיג אותנו", כך דווח בתקשורת האיראנית.

הוא צוטט כמי שאמר שהצוות יועבר לשגרירים שלהם בטהרן. הדיווחים לא ציינו מתי זה יקרה. משרד החוץ של איראן אמר כי הטלה נתפס בשל "הפרת חוקי הים" וכי אין ספק שהוא קשור לישראל.

כזכור, לוחמי קומנדו פשטו לפני כשבועיים באמצעות מסוק על ספינה פורטוגלית ליד מיצר הורמוז. על פי הדיווחים, ניתן היה לשמוע איש צוות על הספינה אומר: "אל תצא". חבר הצוות אמר לעמיתיו ללכת לגשר הספינה כשעוד קומנדו ירדו אל הסיפון. בנוסף, המסוק נראה כמו דגם המשמש את משמרות המהפכה של איראן.

הספינה המעורבת היא ה-MSC Aries עם דגל פורטוגל, אוניית מכולות הקשורה ל-Zodiac Maritime שבסיסה בלונדון. Zodiac Maritime היא חלק מקבוצת Zodiac של המיליארדר הישראלי אייל עופר. מטעם החברה נמסר כי על הספינה היו 25 אנשי צוות, וכי מתקיימים מגעים מול הרשויות המקומיות לשחרורם.