הסוקר של דונאלד טראמפ, ג׳ון מקלוכלין, אומר שביצע סקרים פוליטיים עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו 15 ימים לאחר הטבח בדרום בשבעה באוקטובר, כך עולה בראיון שהעניק לאחרונה מקלוכלין לעיתונאית האמריקאית טארה פלמרי בפודקאסט ״Somebody’s gotta win” שעוסק בבחירות בארצות הברית.

חילופי האש התחדשו בצפון: "הדרך לרגיעה מול חיזבאללה עוברת בהסלמה"
שחרור חטופים? רק בסופי שבוע. כך נדחה המתווה האמריקני | ג'קי חוגי

״כרגע נתניהו יותר מודאג במשימה של לנצח במלחמה מאשר בבחירות״, אמר מקלוכלין, ״לא הייתי בישראל ולא ביצעתי עבורו סקרים מאז ה-22 לאוקטובר״. ״המצב שם קשה וייחודי״, הוסיף, ״אני חושב שרק בשבוע האחרון פורסמו שם סקרים שהצביעו על כך שהקואליציה של נתניהו מתחזקת מעט. 

דונאלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונאלד טראמפ (צילום: רויטרס)

"נתניהו כבר ידע עליות ומורדות בסקרים בעבר, ואני חושב שהרבה תלוי בשאלת הביטחון העתידי של הישראלים. אלקטורלית בישראל תמיד היה מתח בין שאלות הביטחון לשאלות יוקר המחיה. כרגע לדעתי הרוב הגדול של המצביעים מתעניינים יותר בביטחון מטבע הדברים, והשאלה היא אם חלק מהם חושבים שנתניהו עושה את כל מה שהוא יכול כדי לשמור עליהם״.

מקלוכלין לא סבור שישראל נמצאת בדרך לבחירות בחודשים הקרובים. ״בניגוד למה שג׳ו ביידן וצ׳אק שומר אמרו, אני לא חושב שיש בחירות מוקדמות בישראל באופק הקרוב״, טען, ״יש שם כרגע ממשלת אחדות, והיא קמה בגלל שהם באמת מודאגים וסבורים שעצם הקיום שלהם כאומה נמצא בסכנה. צריך להבין שהם מוקפים באנשים שרוצים להרוס אותם״.

הסוקר ציין בדבריו שלהתרשמותו ״בישראל מאוד אוהבים את דונאלד טראמפ״, ואמר: ״האם ישראל תהפוך לנושא מרכזי במערכת הבחירות בארה״ב? נראה. כרגע יש פילוג בתוך המפלגה הדמוקרטית, וזה לא קורה במפלגה הרפובליקנית. אצל הדמוקרטים יש בוודאות אנשים וכוחות שהם לא רק אנטי-ישראל, הם אנטי-אמריקה. ברגע שיש פעילים דמוקרטיים שעורכים עצרות שבהן מלמדים את המפגינים קריאות כמו ׳מוות לישראל׳ ו׳מוות לאמריקה’, זו בעיה גדולה מאוד. אני חושב שככל שהקמפיין יתקדם, היא תהפוך לבעיה גדולה יותר ויותר עבור ביידן״.