משפחות של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן, אשר התקבל מהם אות חיים בסרטון שפרסם חמאס, קיימו היום (שני) מסיבת עיתונאים, בה הם מסרו דברים ליקיריהם הנמצאים בשבי, לצד פנייה לממשלה להוציא לפועל את עסקת חטופים שכרגע נמצאת על פי הדיווחים על שולחן משא ומתן. לאחר סיום ההצהרה, מפגינים חסמו את הכניסה לקריה בדרך בגין - וקראו "רפיח יכול לחכות - החטופים לא".

חשש בארה"ב: צווי מעצר נגד בכירים ישראלים, ביניהם נתניהו, ימנעו עסקת חטופים

אביבה סיגל, אשתו של קית' סיגל: "איך הייתם מרגישים, אם בן אדם שאתם הכי אוהבים בעולם היה נמצא במצוקה? בוכה, עצוב, חוסר אונים, מדוכא ומתחנן. מתחנן שתוציאו אותו מהגיהנום. אי אפשר להסביר במילים איזה טלטלה עברנו מאז הסרטון. אני לא מסוגלת לראות את הסרטון ולראות את קית' עצוב כל כך. אני יודעת מה זה להיות שם. אני יודעת מה זה להתחנן לעזרה. אני יודעת מה ההרגשה של לאבד תקווה. תחזירו לי את קית'! תחזירו לי את התקווה. תחזירו לקית' ולכל החטופים את החיים.

שיר סיגל, בתו של קית' סיגל, הקדישה דברים לאביה: "אבא, אנחנו רוצים לחזק אותך ולהודות לך על שמצאת את הכוחות להיות חזק ונחוש וגם להעביר את כל הרגש והגעגוע בסרטון. חיזקת אותנו כמו שאני בטוחה שקיווית לעשות. אתמול, בערב חג החירות אני ואמא שלי דיברנו בטלפון עם חברי קבינט ושרים רבים על החירות שנלקחה מאיתנו וממך לפני למעלה מחצי שנה. סיפרנו להם עליך, ועל פסח שנה שעברה שזכור לכולנו כמשפחתי ואוהב ומרגיש כרגע כל כך רחוק. כולם הבטיחו שיעשו כל שיידרש כדי להחזיר אותך הביתה".

היא המשיכה בפנייה לממשלה: "זה הזמן למעשים, אבא שלי ועם ישראל כולו סומך עליכם שתקבלו החלטות אמיצות ומוסריות. אנחנו נלחמים כבר למעלה מחצי שנה! נמאס לי! אתם צריכים לנהל את המאבק להחזרתם לא אנחנו. לא במשמרת שלי האסון קרה! אתם נבחרתם על ידי הציבור להוביל את המדינה! במשמרת שלכם קרה המחדל הגדול ביותר בתולדות המדינה והמשימה הכי חשובה ודחופה שיש לכם לעשות כרגע היא להחזיר אותם הביתה".

הפגנה לשחרור החטופים בשער הקריה (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה לשחרור החטופים בשער הקריה (צילום: אבשלום ששוני)

אילן סיגל, בתו הנוספת של קית' סיגל, אמרה: "אבא, אני בטוחה שאין יום שעובר שאתה לא שואל את עצמך איך זה הגיוני שאתה עדיין שם. אני רואה בסרטון שהלב שלך שבור וחשוב לי שתדע שגם אנחנו כאן שבורים, מדינה שלמה שבורה. אני רואה את חוסר האונים בעיניים שלך, אני רואה את האכזבה הקשה ואני רואה את הפחד אבל אני רואה גם את התקווה והאמונה בנו ובמדינה שאתה כל כך אוהב".

היא המשיכה: "אני פונה למנהיגים שלי ושלך, מנהיגות היא דבר קשה ומורכב. הנהגה טובה לא נמדדת על ידי כבוד או אגו אלא על ידי מחויבות, גמישות ואחריות. אין לנו זמן יותר וזה הזמן להחזיר את האזרחים שלנו הביתה. אנחנו יודעים שיש כרגע עסקה על השולחן ואנחנו מבקשים שתעשו הכל כדי שהיא תצא לפועל. זה לא יהיה נוח ויהיו לזה משמעויות אבל העם היהודי והאנשים שחיים במדינה הנפלאה שלנו חייבים לדעת בביטחון מלא שאם חלילה הם יחטפו אל מחוץ לגבולות המדינה ההנהגה שלנו תחזיר אותם הביתה בכל דרך אפשרית".

"אבא חשוב לי להבטיח לך שאתה לא הולך למות שם במנהרות בעזה, אתה הולך לחזור הביתה וממש עוד כמה ימים לחגוג איתנו את יום ההולדת ה-65 שלך. אנחנו מחכים לך, בבקשה תחזיק מעמד", אמר לסיום.

בנות משפחת סיגל (צילום: אבשלום ששוני)
בנות משפחת סיגל (צילום: אבשלום ששוני)

דני מירן, אביו של עמרי מירן, מסר לבנו: "לאחר שראיתי אותך, התמלאתי אושר ושמחה לראות אותך בחיים. בן יקר שלי, ראיתי את זקנך, ראיתי את פניך, את עיניך העצובות מלאות הגעגועים, לא ראיתי וחסר לי מאד ההחיוך הנצחי שלך, חיוך אשר גם בתקופות קשות לא ירד מעל פניך. עמרי בן יקר, ראיתי שאתה חלש ורפה, כחוש ודואג. גם אני דואג, אני דואג כי שבעה חודשים לא ראית את משפחתך, משוכנע אני שאתה מנסה לדמיין את הילדות, את לישי, את אחים ואותי".

דני מירן (צילום: אבשלום ששוני)
דני מירן (צילום: אבשלום ששוני)

הוא הוסיף: "עלמא החלה לצעוד את צעדיה הראשונים, מראים לה תמונות שלך ומלמדים אותה לזהות ולהגות אבא בתקווה שתזהה אותך לכשתגיע. רוני יודעת שאתה בעזה, בכל הזדמנות מזכירה לי שאתה בעזה, היא שאלה את לישי 'האם עמרי עדיין אבא שלי?'. היא מתגעגעת ולפי ההתנהגות שלה, זו לא הילדה שהכרת. עמרי חזור אלי, חזור אלינו, כולנו מתגעגעים ומצפים ליום שבו נוכל לחבק אותך".

הוא סיים עם פנייה לראשי ישראלי וחמאס: "מדברים על העסקה... אני פונה לסינוואר, אשר אותה בבקשה. לחברי הקבינט, אשרו כל עסקה, החטופים נמקים במנהרות. גלו לנו ולעם הבוכה עם המשפחות מ-נ-ה-י-ג-ו-ת".

הפגנה לשחרור החטופים בשער הקריה (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה לשחרור החטופים בשער הקריה (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה לשחרור החטופים בשער הקריה (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה לשחרור החטופים בשער הקריה (צילום: אבשלום ששוני)

לישי מירן, אשתו של מירן, אמרה: "ב-7 באוקטובר גן העדן הפך לגיהנום לאחר שנהיינו בני ערובה בבית שלנו. 204 ימים חלפו עד ששמענו אותו. השיקום יתחיל כשהוא יהיה פה. לראות אותו ללא הניצוץ בעיניים וללא החיוך היו אחד מהדברים הכואבים ביותר. יש עוד עסקה על השולחן. אל תפספסו הזדמנות להחזיר את עמרי ואת כל החטופים. הדרך היחידה להחזיר אותם זו עסקה".

לשאלת מעריב בנוגע לצעדים הבאים של משפחות חטופים, דני מירן ענה כי "נחשוב על צעדים הרבה יותר קשים ממה שנעשו עד היום". בנוסף, המשפחות ביקרו בחריפות את השר האוצר בצלאל סמוטריץ' על התנגדותו לעסקה.

המחאה הסוערת

המחאה הלילה סוערת במיוחד, ומתקיימת במספר מוקדים בתל אביב. מול מצודת זאב התקיימו עימותים בין מפגינים לשוטרים: לטענת המשטרה שוטר אחד נפצע מזיקוק ששוגר על ידי מפגין, והופעלה מכת"זית כדי לפזר את המוחים. שלושה בני אדם נעצרו.

בשל המחאה ברחוב מנחם בגין בתל אביב, סמוך לעזריאלי, סגורים לתנועה הרחובות הבאים: רחוב קפלן מרחוב דה וינצ'י עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים. דרך מנחם בגין מרחוב שאול המלך עד לרחוב חשמונאים לשני הכיוונים (כולל שיקועים).

רמפות גשר השלום לצפון ולדרום. יגאל אלון - השלום למערב. עקב החסימות ייתכנו עומסי תנועה. יש להישמע להוראות השוטרים המוצבים במחסומים ולהשתמש בדרכים חלופיות.

עינב צנגאוקר, אמו של החייל החטוף מתן צנגאוקר, שהפכה לאחת ממובילות המחאה החריפות ביותר, קראה לנתניהו: "זה או בן גביר וסמוטריץ', או מתן ויתר החטופים בבית. זה מאוד פשוט". בהמשך פרסמה ח"כ נעמה לזימי תיעוד ובו נראה שוטר מצלם את אם החטוף כשהוא מחייך, לדבריה הוא סירב להזדהות כנדרש ממנו בחוק. עדי ראייה מסרו כי מוקדם יותר שוטרים חטפו מצנגאוקר שלט עם תמונתו של בנה.

מטעם ח"כ לזימי נמסר: "משטרת בן גביר לא רק פועלת באלימות משטרתית כלפי אזרחים ומשפחות חטופים, היא גם לא יודעת מהי חסינות פרלמנטרית - מונעת מחברי כנסת לבדוק מה שלום העצורים, למנוע מעצרי שווא, ומפעילה כלפי חברי כנסת שמתנגדים לשלטון אלימות ברוטלית קשה. אסור לעצום עיניים אל מול משטרה פוליטית של העבריין המורשע השר בן גביר צריך לשקם את המשטרה ומיד".