מלחמת חרבות ברזל: בישראל הבהירו הבוקר (שלישי) שלא תצא משלחת ישראלית לקהיר עד שלא תגיע תשובת חמאס. מקורות מצריים מיודעים אמרו לעיתון הלבנוני אל-אח'באר, כי במהלך השעות האחרונות בוצעו תיקונים נוספים בהצעה. המטרה היא שההפוגה תהיה ארוכה ככל האפשר, תבטיח סיום מוחלט של המלחמה, ולא תחדש אותה שוב, עם ערבויות והתחייבויות אזוריות ובינלאומיות. גורם בחמאס אמר לאל-ערביה כי "יש היענות ישראלית במידה מסוימת בנוגע לדרישה שלנו להפסקת אש בעזה".

"מבחינתו המצב מצוין": למה הכניסה לרפיח תהיה מתנה גדולה לסינוואר?
אלמוג כהן מפתיע: "לא נתנגד לעסקה" - אבל רק בתנאי הבא

מקור אמר ל-AWP, כי חמאס לא זנח את דרישתו להכריז על סיום המלחמה, אך הוא מוכן לדון בה במהלך ההפוגה. בנוסף נאמר מפי מקור אחר שתקופת השקט המוצעת עשויה להצטמצם אם חמאס לא ישחרר יותר מ-20 עצורים.

בתוך כך, דווח כי ההצעה של מצרים מקובלת על שני הצדדים, אבל הבעיה היא מספר העצורים בקבוצת הגיל. ניתן להתגבר על מכשול העצורים בעסקת עזה על ידי תיקון מספר ימי הפסקת האש. כמו כן, הדיון בקבינט המלחמה שתוכנן להיערך הערב בוטל.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תיעוד מההפגנה (צילום :דוברות המשטרה)

כזכור, גורם דיפלומטי אמר כי אמר כי נתניהו זימן את המתאם המיוחד של האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון, טור וונסלנד, ללשכתו, ונפגש עמו בנוכחות חברי צוות המשא ומתן הישראלי, וביקש ממנו להעביר מסר דחוף להנהגה. של תנועת הג'יהאד האסלאמי בביירות, בהצעה לפתוח ערוץ משא ומתן באופן ישיר וספציפי, ללא קשר למה שקורה מול חמאס.

הגורם הוסיף כי ווינסלנד שלח את עוזרו, מירוסלב זפירוב, יחד עם עוזר נוסף האחראי על ענייני הגדה המערבית, לביירות בשבת האחרונה כדי להעביר את ההצעה, והוסיף כי שני חברי המשלחת נפגשו עם נציג הנהגת הג'יהאד, שהודיע ​​להם כי "התגובה תגיע אליהם ביום שני".

אתמול בערב הודיעה הנהגת התנועה למשרד המתאם המיוחד של האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון על "דחייתה המוחלטת של ההצעה". חמאס צפוי להגיב מחר בערב להצעת עסקת בני הערובה