ח"כ יצחק קרייזר התראיין היום (שלישי) לתכנית של גדי נס ברדיו צפון 104.5FM והתייחס לכינוי "ערלי לב" שח"כ יאיר גולן הדביק לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ולשר האוצר בצלאל סמוטריץ': "זה הדבר הכי נוראי שאפשר להגיד, הרי מי מכיר טוב את הנושא כמו השר בן גביר ששניים משכניו הם הורים לחטופים?".

לוחם מג"ב נפצע קל-בינוני בפיגוע דקירה בשער הפרחים בירושלים, המחבל אזרח טורקיה
משחק ההאשמות: "חמאס יגיד כן כדי שנתניהו יהיה זה שיחמיץ את ההזדמנות"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר במסיבת עיתונאים שקיים בתום ישיבת סיעה מיוחדת כי "ישראל צריכה לבחור בין ניצחון והכרעה לבין תבוסה והשפלה שתסכן את עתידנו". לדבריו, "קבלת עסקת החטופים שמונחת על הפרק פירושה החד-משמעי הרמת דגל לבן וניצחון לחמאס. קבלת העסקה תוך דחייה של מבצע ברפיח היא ניצחון של סינוואר". הוא פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מפציר בך, אל תניף דגל לבן - אל תיתן לסינוואר להשפיל אותנו שוב".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: ״סיימתי עם ראש הממשלה פגישה לבקשתי. הזהרתי את ראש הממשלה אם חלילה ישראל לא תיכנס לרפיח, אם חלילה נסיים את המלחמה, אם חלילה תהיה עסקה מופקרת. ראש הממשלה שמע את הדברים, הבטיח שישראל נכנסת לרפיח, הבטיח שלא מסיימים את המלחמה והבטיח שלא תהיה עסקה מופקרת. אני מברך על הדברים הללו. אני חושב שראש הממשלה מבין היטב מה תהיה המשמעות אם הדברים האלה לא יתקיימו״.

קרייזר המשיך: "הדברים שאמר יאיר גולן הם קשים, אבל מנותקים מהמציאות. כאשר הוא עומד ערב ערב וצועק 'עסקה עכשיו', הוא מבין טוב מאוד שהוא עושה משחק פוליטי על גבן של משפחות החטופים". על ההפגנות לשחרור החטופים התנגד: "אלה הפגנות שלא מקדמות שום עסקה, אלא חמאס יושבים ברצועת עזה ומוחאים כפיים".

"אנחנו מעבירים מסר מאוד ברור את רצועה עזה צריך לכבוש, את רפיח, להשתלט על ציר פילדלפי, לגרש את משפחות המחבלים, לעודד הגירה מרצון של תושבי עזה החוצה אל אותם קמפוסים בארה"ב שכל כך רוצים אותם", עוד אמר:"מצרים סגרה מיד את הגבול בשבעה לאוקטובר היא הבינה איזה אוכלוסייה תעבור אליה וגם היא לא רוצה אותה".

"את האויבים שלנו צריך להשמיד, לא נגזר עלינו לחיות איתם ביחד, אל דו- קיום ולא קורבנות שלום. יש כאן שינוי בתפיסה שלנו כמי שחפץ חיים. האינטרס הראשון במעלה הוא להחזיר את החטופים והחטופות שלנו. עם האויבים שלנו צריך לדבר בשפה של השמדה", הוא הוסיף.

בסיום דבריו אמר: "אם רה"מ יחליט ללכת להתקפלות ולכניעה לא תהיה לו את התמיכה של סיעת עוצמה יהודית בממשלה הזאת, חד משמעית".