חברת הכנסת מטעם מפלגת העבודה, נעמה לזימי, קיימה היום (שלישי) ריאיון עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחסה לתקרית האלימה שהתרחשה אמש, במהלכה שוטרים הדפו אותה ממדרגות מצודת זאב בהפגנת משפחות חטופים וחטופות בתל אביב.

השר סמוטריץ' מאיים על נתניהו: "אני מפציר בך, אל תניף דגל לבן"
המומחה הסעודי: הקלף החזק שיש לבן סלמן שמחזיק את ממשל ביידן בגרון

בתחילת דבריה אמרה: "זו מחאה של הרבה זמן, לי ברור שגם הכוחות נשחקים והמצב מאוד טעון. ועדיין, אני רוצה להזכיר שזו מחאה של משפחות החטופים והחטופות. זכותי לגשת אליהם כחברת כנסת. אני אומרת שאני חברת כנסת, חלק מהשוטרים מכירים אותי, ועדיין פעם אחר פעם העיפו אותי באלימות, הגב שלי כולו סימנים כחולים, הידיים".

"דבר שאפילו קומם אותי יותר - המשטרה מוציאה הודעת דוברות שקרית ואומרת שניסיתי לפרוץ למצודת זאב", ציינה לזימי, "הם הכו מפגינים ואת משפחות החטופים בצורה שלא ראיתי עד כה. אני לא יודעת אם זו הוראה מלמעלה או הלך הרוח של השר העבריין, אך מה שקרה אתמול הוא מחפיר לכולנו. האלימות הברוטלית, מעצרי השווא, משהו רע עובר על המשטרה. הילדים שחטופים הם של כולנו, אני לא מבינה את זה". 

בעניין עסקת החטופים הוסיפה חברת הכנסת: "אם תהיה עסקה, לא נצא עם המשפחות להפגין. מי שמשתמש בחטופים לצרכים פוליטיים, כדי לשרוד פוליטית, זה נתניהו. אנשים נמקים שם, הנשים נאנסות שם, ועדיין אין עסקה, זו ההפקרות, זה השימוש הפוליטי, להשתמש בחטופים כדי שהממשלה לא תיפול. אנחנו עושים את הדבר השפוי. אני יוצאת עם המשפחות הללו לאן שהן ילכו".

בסיום אמרה: "הבעיה היא שלא כל עם ישראל יוצא. זה מה שמכאיב לי. המדינה נכנעה לטרור כשהעבירה כסף לחמאס, וביבי נכנע לטרור כשהוא העביר כסף לחמאס. חמאס היו בשפל, ביבי בונה אותו מחדש. לפחות שיחזיר את האחים והאחיות שלו לכאן, שנחטפו במשמרת שלו. כולנו צריכים לעמוד איתם. מה שקורה היום הוא הפקרות מכל כיוון".

ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך הפגנה בלתי חוקית שהתקיימה מול מצודת זאב בת"א, קומץ של מפגינים הפרו את הסדר הציבורי תוך עימותים, הדלקת לפידים, מדורות ואלימות שהופנתה כלפי השוטרים, במהלכה נפצע שוטר שנזקק לטיפול רפואי בעקבות זיקוק שנזרק לעברו. השוטרים שפעלו לשמור על הסדר הציבורי, פנו מספר פעמים למפגינים לחדול מהעימותים והפרות הסדר, אולם, הפורעים התעלמו מקריאות השוטרים, ניסו להיכנס למתחם מצודת זאב והשחיתו את המקום בגרפיטי. לאור ההתנהגות האלימה של המפגינים, נאלצו השוטרים להשתמש בכח על פי הסמכות המוקנית להם בחוק ולפזר את ההפגנה הבלתי חוקית באמצעים לפיזור הפגנות, ולבצע מעצר של 5 מפגינים בחשד להפרת הסדר הציבורי. משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק , יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm