שלושה שלבים, אזכור על האפשרות לשחרור כל החטופים – וגם הדרך להפסקת אש קבועה: העיתון אל אח'באר הלבנוני פירסם הבוקר (רביעי) את מה שלטענתו הוא "נוסח ההצעה המלא שהעבירה מצרים לחמאס ביום שישי האחרון".

"סינוואר רוצה לראות ישראלים נכנעים": אבי יששכרוף מסביר למה חמאס לא ימהר לעסקה

על פי הפרסום הסכם המסגרת כולל שלושה שלבים: השלב הראשון ימנה 40 ימים עם אפשרות להארכה, במסגרתו תהיה הפוגה זמנית והדדית של הפעולות הצבאיות. על פי ההצעה השלב הראשון יכלול נסיגה של כוחות צה"ל "רחוק מהאזורים הצפופים בתושבים לאזורים הקרובים לגבול, חוץ מנחל עזה". אזכור נחל עזה מכוון ככל הנראה לציר נצרים שמחזיק צה"ל בכוחות משמעותיים גם כעת המבתר את הרצועה לחלק צפוני ודרומי. כמו כן השלב הראשון יכלול הפסקת הטיסות הצבאיות וטיסות הסיור לאיסוף מודיעין ברצועת עזה למשך 8 שעות מידי יום, ולמשך 10 שעות בימים בהם ישוחררו החטופים והאסירים הפלסטינים. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

נקודת מחלוקת משמעותית עד כה בשיחות נגעה למה שמגדיר חמאס כ"חזרת העקורים לבתיהם", גם בצפון הרצועה. על פי ההצעה ביום השביעי, לאחר שישוחררו כל החטופות שבידי חמאס, כוחות צה"ל ייסוגו מרחוב א-רשיד שלאורך החוף לכיוון מזרח, במקביל לרחוב סלאח א-דין שבמרכז הרצועה "באופן שיאפשר כניסת סיוע הומניטרי ויאפשר את תחילת חזרת העקורים האזרחים, שאינם חמושים, לאזורי המגורים שלהם". ביום ה-22, לאחר שישוחררו שני-שליש מהחטופים, כוחות צה"ל ייסוגו ממרכז הרצועה מזרחה לאזור הקרוב לגבול, מה שיאפשר חזרה של אזרחים פלשתינים לצפון הרצועה. 

בסוגיית הסיוע ההומינטארי, על פי ההצעה ישראל תקל על כניסת כמות מספיקה של סיוע ואף דלק, בהיקף של 500 משאיות ו-50 מיכליות, מהן 250 יגיעו לצפון הרצועה. מיכליות הדלק יסופקו לתחנת החשמל, למסחר, לכלים שיפנו את ההריסות, לבתי החולים, למאפיות בכל אזורי הרצועה במהלך כל ימי היישום של ההסכם. 

חמאס מתחייב לשחרר לפחות 33 חטופים וחטופות בחיים, כולל חיילות, ילדים מתחת לגיל 19, מבוגרים מעל גיל 50, חולים ופצועים. במקביל לחזרת החטופים, ישראל תשחרר 20 ילדים ונשים בתמורה לכל חטוף  בהסתמך על רשימה שתגיש חמאס, וכן 40 אסירים פלסטינים בתמורה לכל חיילת (20 שנדונו למאסרי עולם ועשרים נוספים שלא נותרו להם יותר מ-10 שנים, בהתאם לרשימה שתגיש חמאס עם אפשרות שישראל תתנגד ללא יותר מ-200 שמות. כל אסיר פלסטיני שנשפט למאסר עולם ישוחרר לחו"ל או לשטח הרצועה.

שחרור מחבלים (צילום: עבד רחים כתיב)
שחרור מחבלים (צילום: עבד רחים כתיב)

על פי הפרסום, לוח הזמנים של שחרור החטופים בשלב הראשון יהיה מורכב: שלושה חטופים ישראלים ראשונים ישוחררו כבר ביום הראשון ליישום ההסכם, ולאחר מכן שלושה חטופים נוספים ישוחררו בכל שלושה ימים, וזאת עד ליום ה-33. ככל הנראה הראשונות להשתחרר יהיו הנשים. במקביל, ישראל תשחרר בהתאם, אסירים פלסטינים בהתאם לרשימות שבהסכמה. בנוסף, לכל היותר ביום השביעי להפוגה חמאס תגיש רשימה של כל החטופים החייים שנותרו בשבי. לאחר הפרסום, הסכם הפסקת הלחימה יוארך למספר ימים בהתאם למספר החטופים שנותרו (יום אחד בתמורה לכל חטוף נוסף שישוחרר. 

בנוסף, ביום ה-16 של השלב הראשון לכל המאוחר יתחיל משא ומתן לא-ישיר בין הצדדים בנוגע להסכם הפוגה ארוך טווח ברצועה. על פי ההסכם "שקט בר-קיימא" משמעותו תחילת שיקום תשתיות החשמל, המים, התקשורת, הביוב, הכבישים ופינוי ההריסות בכל אזורי הרצועה, כולל בצפונה. החל מהיום ה-14 יתאפשר למספר שיוסכם עליו של מחבלים פלסטינים פצועים לצאת דרך מעבר רפיח למצרים כדי לקבל טיפול רפואי. 

לוחמי צה''ל ברצועת עזה (צילום: באדיבות דובר צה''ל)
לוחמי צה''ל ברצועת עזה (צילום: באדיבות דובר צה''ל)

השלב השני מוגדר ל-42 ימים, במהלכו ידונו הצדדים על "ההסדרים הדרושים לחזרת השקט הקבוע" וישוחררו "כל הגברים הישראלים שבחיים, חיילים ואזרחים" בתמורה למספר שיוסכם עליו מהאסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל. על פי הפרסום, שלב זה יכלול נסיגה של כוחות צה"ל משטח הרצועה. לא ברור האם הדבר כולל נסיגה מוחלטת מכל השטח, או שיהיו סידורים נקודתיים.

השלב השלישי יכלול גם הוא 42 ימים, במהלכו יבוצעו חילופים של כל הגופות בין הצדדים לאחר שיזוהו. לטענת העיתון, בשלב זה תחל לצאת לפועל תוכנית כוללת לשיקום הרצועה שתימשך 5 שנים. התוכנית הזו צפוה לכלול בניית בתים, מתקנים אזרחיים ותשתיות. בהצעה מצוין כי "הצד הפלסטיני יימנע משיקום תשתיות ומתקנים צבאיים ולא יבריח כלים או חומרים לשימוש צבאי", כאשר מוזכרים כערבים להסכם המתווכות להסכם: קטאר, מצרים וארצות הברית.