הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון, אמר היום (רביעי) כי אם הדבר היה תלוי בו, הוא היה סוגר את מכינת עלי עוד היום. "אני לא מטיל דופי בכל חובשי הכיפה, אבל את מכינת עלי הייתי סוגר היום. היא אנטי ממלכתית", אמר בפודקאסט של העיתונאי העצמאי טובי פולק. 

שלושה שלבים עד לרגיעה מוחלטת: פרטי ההצעה הישראלית לעסקה נחשפים
"סינוואר רוצה לראות ישראלים נכנעים": אבי יששכרוף מסביר למה חמאס לא ימהר לעסקה

יו"ר עוצמה יהודית השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף בתגובה את יעלון ואמר כי "בוגי יעלון, אהוד ברק ושאר חבריהם שבויי הקונספציה השתגעו לגמרי, שנאתם העבירה אותם על דעתם בעת מלחמה, כאשר 19 מבוגרי מכינת 'בני דוד' חירפו נפשם ונפלו בקרבות בעזה וכאשר מאות מבוגרי המכינה נלחמים יום יום כדי שבוגי וברק יוכלו לשבת באולפנים. שר הביטחון לשעבר מפיץ שנאה וארס ורוקד על דמם של החיילים. הציבור מאס בכם, שבו בשקט ותנו קצת כבוד ללוחמים".

איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כתב בתגובה בחשבון ה-X שלו: "מכינת עלי המפוארת, שמגדלת דורות של לוחמים ומפקדים, שגידלה את רועי קלין, אלירז פרץ, עמנואל מורנו ועמישר בן דוד ואיבדה 19 מבוגריה במלחמה הזו, תישאר ותמשיך להוביל הרבה אחרי שאף אחד כבר לא יזכור שהיה כאן פעם איש רווי שנאה ומחלוקת כמו יעלון".

חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) כתבה בחשבון ה-X שלה כי "בוגי יעלון אויב מבית, מעז לומר שהוא היה סוגר את מכינת עלי כי היא 'אנטי ממלכתית'. נזכיר לרשע ששמונה עשרה מבני הישיבה חירפו נפשם על ביטחון מדינתנו במלחמה הזו הי״ד. בראיון מדברים שני יהירים על העובדה 'הנוראה' שהפיקוד הבינוני רחמנא ליצלן הם יוצאי התנחלויות חובשי כיפות. אוטואנטישמיות נוראה. אנשי השמאל הקיצוני מחזקים את ארגוני הטרור ומוציאים את דיבת הארץ רעה. תחושת קבס נוראית".