מאות חברות בארגון אמהות הלוחמים שיגרו היום (חמישי) מכתב לראש הממשלה ולשרים ברקע הדיווחים על אפשרות לעסקה עם החמאס במסגרתה, לפי הדיווחים, יעצור צה"ל את הלחימה בעזה: "קבלת כתב כניעה כזה מהווה הפרה בוטה של הברית בין הממשלה ובין הלוחמים. אין לכם זכות חוקית ומוסרית לפגוע בביטחוננו". האמהות קראו לחברי הממשלה שלא לחתום על העסקה וכינו אותה "הסכם כניעה מסוכן ומביש". 

במכתב מדגישות האמהות כי הפסקת הלחימה כעת תהווה הפרה של הברית בין הממשלה לבין הלוחמים שנשלחו לשדה הקרב: "אנו, ארגון אמהות הלוחמים, המאגד אלפי אמהות ללוחמים מרחבי הקשת הפוליטית בישראל. נחשפנו בימים האחרונים לידיעות שפורסמו באמצעי התקשורת השונים, על כך שממשלת ישראל שוקלת הסכם כניעה מסוכן ומביש לחמאס. קבלת כתב כניעה כזה מהווה הפרה בוטה של הברית בין הממשלה ובין הלוחמים, אותם שלחה למלחמה שאין צודקת ממנה, ומאז 7.10 מחרפים נפשם ונלחמים על זכותה של מדינתנו להתקיים".

חוקרו של סינוואר בכלא: זה התרחיש שמנהיג חמאס מפחד ממנו כרגע.

לדידן, עצירת הלחימה בעזה תביא לחיסולה של מדינת ישראל: "לוחמי צה"ל הגיבורים, המגיעים מכל מגוון הציבור הישראלי, נלחמים כתף לכתף כבר למעלה משישה חודשים להצלת העם והמדינה. רבים מהלוחמים הינם חיילי מילואים, ששמו את חייהם בצד משום שהבינו את גודל המשימה העומדת בפניהם. חלקם שילמו לצערנו בחייהם, עבור זכותנו לחיים בארץ הזו, חיים נקיים מאיום. לצערנו הרב במידה וכתב כניעה זה יצא לפועל, התוצאה המידית תהיה פגיעה מורלית קשה בקרב האזרחים והלוחמים. התוצאה לטווח ארוך תהיה פגיעה אנושה בביטחון המדינה, עידוד אויבנו לפגיעה בנו, וחלילה תביא לחיסולה של מדינת ישראל והחלום הציוני".

האמהות קוראות לחברי הממשלה לא להיכנע ללחצים ולהמשיך בלחימה עד לניצחון המוחלט: "כנבחרי ציבור, אין לכם את הזכות החוקית והמוסרית לפגוע בביטחוננו. את המלחמה הזו צריך לנצח ניצחון מוחלט. אנו, אמהות הלוחמים, מודעות ללחצים העצומים המופעלים עליכם בעת הזו, מבחוץ ובמפנים, ומחזקות אתכם לקבל את ההחלטה הנכונה – לנצח, לרסק את האויב בכל מקום בו הוא נמצא ולא לתת לו לחזור, לחסל את מנהיגיו ולהחזיר את החטופים, כפי שהבטחתם. המציאות הוכיחה כי רק לחץ מאסיבי על החמאס מביא לתוצאות, וזו הדרך היחידה לנצח את המלחמה הזו".