מתרחקים מעסקה? ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (חמישי) לפני ישיבת הקבינט המדיני ביטחוני, בטקס הזיכרון לחללי האצ"ל שנפלו בקרב על יפו: "היו וישנם חילוקי דעות בתוכנו לגבי פעולות בזירות רחוקות וקרובות. אבל בסוף הדיון קיבלתי החלטה וההחלטה התקבלה. פעלנו שם ונפעל גם כאן. נעשה מה שצריך כדי לנצח ולגבור על אויבנו, לרבות ברפיח".

בתוך כך, משלחת חמאס צפויה להגיע היום לקהיר להמשך המשא ומתן, ודווח כי בארגון הטרור בוחנים את ההצעה הישראלית החדשה ב"רוח חיובית".

בערוץ אל-ר'ד המשדר ממצרים דווח מפי מקורות ביטחוניים מצריים על התקדמות חיובית במו"מ. עוד דווח כי ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל שוחח בטלפון עם ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה בסוגיית עסקת החטופים.

כזכור, העיתון אל אח'באר הלבנוני פרסם אתמול את מה שלטענתו הוא "נוסח ההצעה המלא שהעבירה מצרים לחמאס ביום שישי האחרון".

על פי הפרסום הסכם המסגרת כולל שלושה שלבים: השלב הראשון ימנה 40 ימים עם אפשרות להארכה, במסגרתו תהיה הפוגה זמנית והדדית של הפעולות הצבאיות. על פי ההצעה השלב הראשון יכלול נסיגה של כוחות צה"ל "רחוק מהאזורים הצפופים בתושבים לאזורים הקרובים לגבול, חוץ מנחל עזה". אזכור נחל עזה מכוון ככל הנראה לציר נצרים שמחזיק צה"ל בכוחות משמעותיים גם כעת המבתר את הרצועה לחלק צפוני ודרומי. כמו כן השלב הראשון יכלול הפסקת הטיסות הצבאיות וטיסות הסיור לאיסוף מודיעין ברצועת עזה למשך 8 שעות מידי יום, ולמשך 10 שעות בימים בהם ישוחררו החטופים והאסירים הפלסטינים. 

נקודת מחלוקת משמעותית עד כה בשיחות נגעה למה שמגדיר חמאס כ"חזרת העקורים לבתיהם", גם בצפון הרצועה. על פי ההצעה ביום השביעי, לאחר שישוחררו כל החטופות שבידי חמאס, כוחות צה"ל ייסוגו מרחוב א-רשיד שלאורך החוף לכיוון מזרח, במקביל לרחוב סלאח א-דין שבמרכז הרצועה "באופן שיאפשר כניסת סיוע הומניטרי ויאפשר את תחילת חזרת העקורים האזרחים, שאינם חמושים, לאזורי המגורים שלהם". ביום ה-22, לאחר שישוחררו שני-שליש מהחטופים, כוחות צה"ל ייסוגו ממרכז הרצועה מזרחה לאזור הקרוב לגבול, מה שיאפשר חזרה של אזרחים פלשתינים לצפון הרצועה. 

בסוגיית הסיוע ההומינטארי, על פי ההצעה ישראל תקל על כניסת כמות מספיקה של סיוע ואף דלק, בהיקף של 500 משאיות ו-50 מיכליות, מהן 250 יגיעו לצפון הרצועה. מיכליות הדלק יסופקו לתחנת החשמל, למסחר, לכלים שיפנו את ההריסות, לבתי החולים, למאפיות בכל אזורי הרצועה במהלך כל ימי היישום של ההסכם. 

חמאס מתחייב לשחרר לפחות 33 חטופים וחטופות בחיים, כולל חיילות, ילדים מתחת לגיל 19, מבוגרים מעל גיל 50, חולים ופצועים. במקביל לחזרת החטופים, ישראל תשחרר 20 ילדים ונשים בתמורה לכל חטוף  בהסתמך על רשימה שתגיש חמאס, וכן 40 אסירים פלסטינים בתמורה לכל חיילת (20 שנדונו למאסרי עולם ועשרים נוספים שלא נותרו להם יותר מ-10 שנים, בהתאם לרשימה שתגיש חמאס עם אפשרות שישראל תתנגד ללא יותר מ-200 שמות. כל אסיר פלסטיני שנשפט למאסר עולם ישוחרר לחו"ל או לשטח הרצועה.