שר השיכון יצחק גולדקנופף עורר היום (חמישי) סערה ברשתות החברתיות, זאת לאחר שהתראיין אתמול ל'רדיו קול חי' בנוגע להגבלות הצפויות על אירועי ל"ג בעומר השנה במירון, וטען כי 'מטולה' לא סגורה - זאת למרות שהמקום מפונה כבר למעלה מחצי שנה ומוכרז כשטח צבאי סגור. 

לקראת עסקה? משלחת חמאס בדרך לקהיר: "רואים את ההצעה בחיוב"
גיורא איילנד: "עוד יתפרסם הקשר בין הבית הלבן לארגונים האיסלאמיסטים הקיצונים"

"זה יגיע לדיון, יהיו דעות, יהיו הבנות. את צפת ומטולה לא סגרו אבל את זה כן? בסדר, שמענו. כל העולם מחכה למירון", אמר גולדקנופף לאחר שנשאל מה דעתו על המלצת צה"ל לגורמים הרלוונטיים לאסור השנה את קיום הילולת הרשב"י במירון.

מאוחר יותר, פרסם השר בחשבון ה-X שלו התנצלות וכתב: "שגיתי בלשוני ואני מצר על כך. הזכרתי את צפת ומטולה בנשימה אחת שכביכול הן לא נסגרו בעוד שבפועל מטולה כן נסגרה. אני מתנצל על הטעות". 

כזכור, דובר צה"ל אישר אתמול כי בכירים בצבא העבירו המלצה לגורמים הרלוונטיים על ביטול אירועי הילולת הרשב"י בהר מירון השנה זאת ככל הנראה בעקבות המתיחות הביטחונית בזירה הצפונית מול ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון.

בצה"ל הדגישו כי למרות ההמלצה לביטול ההילולה אין שינויים נוספים בהנחיות לעורף: "בהתאם להערכת המצב המבצעית העדכנית, צה"ל המליץ לגורמים הרלוונטיים על ביטול אירועי הילולת הרשב"י בהר מירון, הצפויים להתקיים בין התאריכים 25-26 במאי 2024".