טורקיה הודיעה על הפסקת כל הסחר עם ישראל, הכוללת את כל פעילות היבוא והיצוא למדינה, כך פורסם היום (חמישי) בסוכנות הידיעות "בלומברג". ההערכה היא שמדובר בהחלטה טורקית להפעלת לחץ על ישראל נוכח האפשרות של כניסה לרפיח. 

"את מטולה לא סגרו ואת מירון כן?": הסערה בעקבות דברי גולדקנופף
נתניהו בהצהרה דרמטית: "קיבלתי החלטה, נעשה מה שצריך - לרבות ברפיח"

שר החוץ ישראל כ"ץ מסר: ‏"ארדואן שובר כלים וחוסם את הנמלים ליצוא ויבוא תוצרת לישראל. כך נוהג דיקטטור שרומס את האינטרסים של העם הטורקי ואנשי העסקים ומתעלם מהסכמי סחר בינ"ל. הנחיתי את מנכ"ל משרדי לקיים דיון מיידי עם כל הגורמים הנוגעים בדבר בממשלה כדי לייצר אלטרנטיבות לסחר עם טורקיה, ברמת הייצור המקומי והיבוא ממדינות אחרות. לישראל כלכלה חזקה ומעז יצא מתוק. ‏We Win, and They Lose".

כזכור, שר החוץ של טורקיה הקאן פידאן הודיע אתמול כי המדינה החליטה להצטרף לתביעה של דרום אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ). הדרום-אפריקנים, וכעת גם הטורקים, מאשימים את ישראל במעשים שאופיים "רצח עם" ברצועת עזה. עוד אמר שר החוץ פידאן כי "פתרון שתי המדינות הוא בלתי נמנע".

"עם תום עבודתנו המשפטית, נגיש את ההצהרה על התערבות רשמית בתיק בפני בית הדין הבינלאומי במטרה ליישם את ההחלטה המדינית הזו", הכריז במסיבת עיתונאים משותפת עם שר החוץ של אינדונזיה באנקרה בירת טורקיה. "טורקיה תמשיך לתמוך בעם הפלסטיני בכל עת", אמר.