במאמר שפורסם היום (שבת) במגזין היהודי-אמריקאי "טאבלט", עולה תהייה באשר להתנהלות ממשלת ביידן אל מול החמאס וישראל. על פי דיווחים המסתובבים לאחרונה, ישראל מתכננת מבצע צבאי ברפיח במטרה לחסל את מעוזו האחרון של ארגון הטרור חמאס בעזה.

ארה"ב למועצת האו"ם: מנעו פעולה צבאית רפיח וגבו הפסקת אש
עובדים עלינו בעיניים? "אין שום מחלוקת בין ישראל וארה"ב על רפיח"

אם הדיווחים מדויקים, ממשלת נתניהו צפויה לפעול בניגוד לרצון הגלוי של ממשל ביידן, אשר השקיע מאמצים רבים בחודשים האחרונים כדי למנוע השמדה של ארגון הטרור.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

התנהלות הבית הלבן מעלה תהיות, שכן נראה כי לפיה כי הישרדותו של חמאס חשוב יותר מביטחונה של ישראל - בעלת ברית אמריקאית מסורתית. בנוסף, ארה"ב מעדיפה לכאורה את האינטרסים של הארגון על פני הסדר האזורי בהובלתה ואף על חיי אזרחים אמריקאים שנקטפו בהתקפת חמאס ב-7 באוקטובר.

כבר למחרת הטבח, עוד בטרם החלה התקיפה הישראלית, מזכיר המדינה אנתוני בלינקן הביע תמיכה בקריאת טורקיה להפסקת אש. למרות שהציוץ נמחק, ברור כי העדיפות העליונה של ארה"ב היא למנוע מישראל להביס את חמאס. זאת באמצעות הגברת פגיעותה של ישראל בכל צעד והתניית הסיוע לה בנקיטת עמדה הגנתית בלבד.

ארה"ב אף מנעה מישראל להיכנס לרפיח בדרישה לתוכניות הגנה על אזרחים, בהתעקשות ש"אפילו מוות של אזרח אחד הוא יותר מדי". אך בהתחשב בכך שחמאס מסתתר בין אזרחים, מדיניות זו מחזקת למעשה את האסטרטגיה הצבאית של ארגון הטרור.

בעוד שבעבר ארה"ב הטילה וטו על החלטות אנטי-ישראליות באו"ם, הפעם היא נמנעה בהצבעה על הפסקת אש מיידית. בכך, סיפקה תמיכה דיפלומטית לדרישת חמאס להמשיך לשלוט בעזה ולהחזיק בבני ערובה. כמו כן, ארה"ב הטילה סנקציות על ישראלים בגדה בגין "פשעים" שנטענו על ידי ארגונים פרו-פלסטינים, תוך התעלמות מגל טרור פלסטיני כנגד אזרחים יהודים.

לחץ אמריקאי על ישראל לספק מזון וחשמל לעזה שבר למעשה את המצור ואילץ אותה לתמוך ביריבה בעת מלחמה. כמו כן, בכל יציאה למתקפה, ישראל מאוימת על הפסקת אספקת נשק מארה"ב.

מנהל ה-CIA נשלח למצרים, קטאר ומדינות נוספות כדי לנהל משא ומתן על בני ערובה עם חמאס, גם כשרבים מהם ככל הנראה כבר לא בחיים.

הבית הלבן מגביר את התעמולה של חמאס ומאשים את ישראל ברצח מכוון של פעילי סיוע. מבלי להציג ראיות, גורמים בממשל החלו לקרוא לרעב בעזה כ"מדווח", למרות שלא הוכח. אלפי חיילים אמריקאים נשלחים כעת לבנות מזח לאספקה לרצועה, מה שהופך אותם למגן אנושי מפני תקיפה ישראלית בחמאס.

בהדלפות מזויפות, כולל מזכר פנימי הטוען לפשעי מלחמה ישראליים, ארה"ב מכינה את הקרקע לצווי מעצר של בית הדין הבינלאומי נגד בכירים ישראלים. נראה שארה"ב בחרה להעדיף ארגון טרור זר על פני האינטרס של בעלת בריתה ושל הביטחון והיציבות האזוריים. הדבר מעורר דאגה ושאלות קשות לגבי המדיניות האמריקאית באזור בעידן ממשל ביידן.

תקיפות צה"ל ברצועת עזה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)