לאחר הדיווחים השונים על התגבשות העסקה מול ארגון הטרור חמאס, תקפו היום (שבת) מספר חברי אופוזיציה את ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, לאחר שגורם מדיני אמר: "בניגוד לפרסומים, ישראל בשום פנים ואופן לא תסכים לסיום המלחמה כחלק מהסכם לשחרור חטופינו. כפי שהחליט הדרג המדיני, צה״ל יכנס לרפיח וישמיד את גדודי החמאס הנותרים בה - בין אם תהיה הפוגה זמנית לשחרור חטופינו, ובין אם לאו".

ארה"ב לקטאר: גרשו את בכירי חמאס אם לא יתגמשו בעסקה, קטאר: שוקלים זאת
דאגה בקרב יהודים-אמריקאים: מדוע ביידן דוחף לעסקה לטובת חמאס?

גם שותפו של נתניהו לממשלה, השר בני גנץ, תקף את פרסום התדרוך האנונימי:  ״טרם התקבלה תשובה רשמית למתווה. לכשתתקבל - יתכנס קבינט ניהול המלחמה וידון בה. עד אז, מציע ל״גורמים המדיניים״ ולכלל מקבלי ההחלטות להמתין לעדכונים רשמיים, לנהוג בקור רוח ולא להיכנס להיסטריה משיקולים פוליטיים״.

חה״כ קארין אלהרר ממפלגת "יש עתיד": ״‏הפוליטיקה הקטנה מנצחת את ה'גורם המדיני' כל פעם מחדש. הוא עושה הכל כדי למנוע עסקה (כולל לתדרך בשבת) העיקר לא לעצבן את בן גביר וסמוטריץ ולרצות את הבייס. אין בו שמץ מנהיגות שמחייבת אותו לנסות ולתקן ולו במעט ולעשות הכל כדי להחזיר את החטופים. חרפה מוסרית. חייבים להחליף אותו״.

ח"כ ולדימיר בליאק ממפלגת "יש עתיד" כתב, "ניפגש בבגין": "אין דרך לייפות את זה - נתניהו מנסה לסכל את העסקה להשבת החטופים, כי העסקה עשויה לפרק לו את הקואליציה. האיש שהפקיר את אזרחי מדינת ישראל בשבת השחורה, מפקיר אותם שוב ושוב כבר שבעה וחצי חודשים. בראש מדינת ישראל עומד פוליטיקאי נורא, מושחת, חסר מצפון וקווים אדומים. רק לחץ ציבורי אדיר יציל את החטופים ואת עתיד המדינה. הערב צאו מהבית. צו השעה. עכשיו זה עלינו. ניפגש בבגין".

חברת הכנסת מירב בן ארי כתבה טרם תגובת הבכיר מדיני: "קוראת פה את התדרוכים שיוצאים, בשבת, מלשכת ראש הממשלה, רגע לפני שהחמאס מחזירים את תשובתם ולא יכולה שלא לתהות איזה איש נורא עומד בראש המדינה הזו. אין ולא היה ולא יהיה אדם כזה. תחזיר אותם הביתה, אחרי זה תמשיך את המלחמה. רפיח לא הולכת לשום מקום, החטופים בסכנת חיים, כל יום".

ח"כ אפרת רייטן: "להוציא הודעה על כניסה לרפיח בכל מקרה, עם עסקה או בלי עסקה, בעיתוי קריטי כזה, כשהצדדים כולם מסכימים ושאפשר להוציא חטופים בחיים, משמעו סיכול העסקה וויתור על אחד מיעדי המלחמה שהוגדרו- השבת החטופים. האשמה תהיה תמיד על ידיך".