שר התקשורת שלמה קרעי צייץ הערב (שבת) בחשבון ה-X (טוויטר) שלו אודות המינויים הצפויים בצה"ל בצל המשך הלחימה בעזה. קרעי תקף בחריפות את האפשרות וטען כי מדובר ב"מחטף".

"מסרב לשתף פעולה עם המשחק": ירון אברהם חשף מיהו "הגורם המדיני"
הנגבי חשף: "היינו קרובים מאוד לסינוואר, פספסנו בפחות מכמה ימים"

"אני קורא לעצור את מחטף המינויים בצמרת צה״ל לאלתר", צייץ קרעי, "יחד עם שישה מחבריי, שרי הממשלה, ביקשנו מראש הממשלה לדון במחטף המינויים בצה״ל בישיבת הממשלה, שהצבא נתון למרותה על פי חוק".

שלמה קרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שלמה קרעי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר מכן פרסם את נוסח הפנייה לרה"מ: "השרים החתומים מטה מביעים בזה את התנגדותם לשורת המינויים שתואמה בין הרמטכ"ל לבין שר הביטחון. משמעותה של התנגדות זו, ושל התנגדות שרים נוספים שהתבטאו בנושא, היא כי ישנו יסוד סביר להניח שהמינויים נעשים שלא על דעת הממשלה, ומשכך דינם להתבטל. נבקשך להבהיר זאת מיידית לשר הביטחון, להורות לו לבטל את המינויים ולהביא בדחיפות את העניין לדיון במליאת הממשלה. מינויים כאלו בעת הזו הם מחטף ויש להורות על ביטולם לאלתר״.

אל''מ שלומי בינדר (צילום: באסל עווידאת, פלאש 90)
אל''מ שלומי בינדר (צילום: באסל עווידאת, פלאש 90)

כאמור, במהלך השבוע האחרון שר הביטחון והרמטכ"ל הודיעו על סבב מינויים בצה"ל ועל קידום מפקדים שבלטו בלחימה בשטח ובמטה במהלך מלחמת ״חרבות ברזל״, לתפקידים בפורום המטה הכללי. לתפקיד ראש אגף המודיעין, במקומו של אהרן חליוה שהתפטר, ימונה, כפי שכבר פורסם, תת-אלוף שלומי בינדר. לתפקיד מפקד פיקוד המרכז ימונה תת-אלוף אבי בלוט.

כמו כן, לתפקיד מפקד הגיס הצפוני ומפקד מערך התמרון בזרוע היבשה ימונה תת-אלוף דן גולדפוס, שבלט במהלך המלחמה בשל הנאום אותו נשא ובו קרא לפוליטיקאים לשוב לשיח ממלכתי - נאום עליו ספג נזיפה.