על רקע הדיונים בעניין עסקת החטופים האפשרית מול חמאס, עימותים חריפים התגלעו היום (ראשון) בישיבת הממשלה. יקי אדמקר דיווח בוואלה כי שר הביטחון, יואב גלנט, אמר: "אנחנו עובדים לפי מטרות המלחמה, למרות שבתקשורת אומרים שאנחנו מדשדשים ויש שרים שלא מרוצים. ראיתם את הפעולה בשיפא ובאותו זמן היו כותרת בתקשורת שאנחנו מדשדשים". לפי הדיווח, השר איתמר בן גביר אמר בתגובה: "הפעולה בשיפא הייתה לפני הרבה זמן אתם כבר חודש לא נותנים לחיילים שלנו להגיב. תוקפים אותם ואתה והרמטכ״ל אומרים להם להישאר בשקט". 

השר עמיחי אליהו הוסיף: "את אליעזר טולדנו מדבר על זה שהסתיימו הימים של הניצחונות שלנו כמו במלחמת ששת הימים או עם דגל הדיו". 

לאחר מכן, צא השר גלנט בהפגנתיות מישיבת הממשלה. 

בן גביר בתגובה לראש הממשלה: "לא ראיתי דבר כזה. השר הזה עושה מה שהוא רוצה - מילא אתה לא מפטר אותו אבל תנזוף בו, הוא חוצפן". נתניהו הגיב לבן גביר: "אל תטיפו לי מוסר, ומי שמטיף שיאמץ קריטריונים על עצמו. מספיק שמאיימים כאן כולם בטריקת דלת. אני לא צריך את האיומים כדי להיכנס לרפיח, הבטחתי שניכנס לרפיח ואנחנו נעשה את זה בקרוב מאד". עוד הוסיף נתניהו: "גלנט תיכף יחזור וישיב לכם תשובות". 

לפי הדיווח, השר גלנט לא חזר. 

מוקדם יותר היום (ראשון), שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תועד מחוץ למשרד ראש הממשלה צועק לבנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר גנץ: "לא ניתן לכם לכבות את רוח הגבורה. רוצים רפיח היום ועכשיו".

השרה סטרוק תוקפת את ארה"ב: "לא ראויה להיקרא ידידה של ישראל" | האזינו
ירון אברהם לא חשב על זה לבד - לינוי בר גפן הרימה להנחתה - מגל סגר חשבון

בנוסף, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בהפגנת פורום הגבורה לפני ישיבת הממשלה: "אמרתי לנתניהו שלא אפספס שום הצבעה - באתי כדי להילחם, אני מתעקש שלא תהיה עסקה מופקרת".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בין הנוכחים, השר שלמה קרעי, השר אופיר סופר, השר מיקי זוהר, השר בצלאל סמוטריץ, השר עמיחי אליהו, השרה אורית סטרוק, השר איתמר בן גביר, השרה מירי רגב.

כזכור, השרה סטרוק גם אמרה ב-103fm: "אני מאוד מודאגת הבוקר, חושבת שהדברים נאמרו כמעט על השולחן שלמעשה ארה"ב מתחייבת במקומנו לעצור את המלחמה. ואומרת בצורה הכי גלויה וברורה שהשלב הראשון מבחינתה זה הפסקת לחימה".

הפגנה לפני ישיבת הממשלה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הפגנה לפני ישיבת הממשלה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הפגנה לפני ישיבת הממשלה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הפגנה לפני ישיבת הממשלה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד אמרה השרה: "מדינת ישראל היא לא כוכב נוסף בדגל של ארה"ב. היא יכולה וגם חייבת לעמוד על שלה". כאשר נשאלה מצד נס אם ארה"ב לא ידידה של ישראל? השיבה: "ארה"ב לא עומדת במינימום שהמעמד מחייב", הוסיפה: "לא ראויה לשם ידידה של מדינת ישראל".