אחמד קנדיל, ראש היחידה ללימודים בינלאומיים במרכז אל-אהראם במצרים (מכון חשיבה המחובר לממשל המצרי), התייחס היום (שני) ב"אל חדת" הסעודי להחלטת ישראל להתקדם לעבר מבצע ברפיח, וטען כי "נתניהו מהמר על רכישת זמן עד לבחירות הבאות בארה"ב על מנת להישאר בשלטון זמן רב ככל האפשר".

אם ישראל מתכננת "לכבוש בהדרגתיות" את רפיח, היא משחקת לידי חמאס

בפתח דבריו אמר כי "ההחלטה הזו, יש בה להעיד על מידת הרצינות של ממשלת נתניהו להפסיק, הלכה למעשה, את שפיכות הדמים ואת האסון ההומניטארי שהעולם נתון בו מאז 7 באוקטובר. ממשלת הימין הקיצונית מעוניינת לחסל את הסוגיה הפלסטינית ולחסל סופית כל עתיד שיש בו את פתרון שתי המדינות".

דונלד טראמפ לפני המשך המשפט שלו בניו יורק, 30 באפריל 2024 (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ לפני המשך המשפט שלו בניו יורק, 30 באפריל 2024 (צילום: רויטרס)

"המשך ההרס והאבידות לא יאפשר עתיד של שלום, אלא להיפך", הוסיף קנדיל. "הוא יקבע את השנאה ואת האלימות, וזאת הסכנה שנראה שהעולם החל לשים אליה לב. ראינו את זה בהפגנות הסטודנטים באוניברסיטאות בארה"ב והתפשטותן לערי בירה רבות במערב בתקופה האחרונה, וראינו זאת גם בישראל, שם דרשו מהממשלה הנוכחית לגלות רצינות בהגעה לעסקה שתביא לשחרור החטופים שבידי חמאס".

את דבריו חתם באומרו כי "כל פעולה צבאית בתקופה הקרובה תאיים על חייהם של החטופים האלה, מכיוון שכניסה לרפיח על ידי הכוחות הישראליים תמנע אפשרות להשבתם. בל נשכח גם שנתניהו אולי מהמר על רכישת זמן עד לבחירות בארה"ב, שטראמפ צפוי לזכות בהן. זה החלום שנראה שנתניהו מהמר עליו כעת על מנת להישאר כמה שיותר זמן בשלטון".

התרגום מערבית בוצע באמצעות חברת "ביירון"