בני משפחות החטופים ושבע חטופות שחזרו מהשבי כתבו היום (שני) במכתב לשרים בני גנץ וגדי אייזנקוט מהמחנה הממלכתי כי הן דורשות תשובות בנושא עסקת החטופים.

שחרור שלושה חטופים כל שלושה ימים: זאת ההצעה שהוגשה לחמאס | ג'קי חוגי
משפחות חטופים הפגינו מול ביתו של דרעי - השכנים קיללו ושרקו בוז | צפו

הפגנת משפחות החטופים במרחב ירקון (צילום :אבשלום ששוני)

"אנו עוקבים בציפייה דאגה וחרדה אחרי המשא ומתן. לפי המידע שהתפרסם בכלי התקשורת בארץ ובעולם, ביום שבת לפני יומיים העסקה הייתה לקראת סיכום. לאחר שישראל כבר נתנה את הסכמתה למתווה הנוכחי, בבוקר שבת החלו להגיע גם איתותים חיוביים לגבי תגובת חמאס. אולם, בצהרי שבת פרסם 'גורם מדיני' - ראש הממשלה נתניהו - הודעה לפיה ישראל תכנס לרפיח עם או בלי עסקה. נתניהו פרסם הודעה דומה נוספת לקראת מוצ"ש. כמו כן, בשבת שוב מנע נתניהו מצוות המשא ומתן לצאת לקהיר, תוך מידור שלכם מההתייעצות וההחלטה. והיום מתברר כי הצהרות נתניהו 'הגורם המדיני', גרמו לחמאס לסגת ולחזור לדרישותיו המקוריות".

נזכיר, כי בכיר בחמאס הכחיש את הדיווחים על אישור העסקה: "התנועה לא תסכים בשום צורה להסכם שאינו כולל במפורש את הפסקת המלחמה בעזה. ההתנגדות מופקדת על הקורבנות של עמנו ולא תזניח אותם בשום פנים ואופן". ארגון הטרור דרש מלכתחילה ערבויות לכך שתסתיים המלחמה, ובלינקן הבטיח זאת - כך לפי דיווח של חדשות 12 באותו היום.

משפחות החטופים בהפגנה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
משפחות החטופים בהפגנה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

בתגובה, גורם מדיני אמר: "בניגוד לפרסומים, ישראל בשום פנים ואופן לא תסכים לסיום המלחמה כחלק מהסכם לשחרור חטופינו. כפי שהחליט הדרג המדיני, צה״ל יכנס לרפיח וישמיד את גדודי החמאס הנותרים בה - בין אם תהיה הפוגה זמנית לשחרור חטופנו, ובין אם לאו".

משפחות החטופים כתבו לגנץ ולאייזנקוט בתגובה לכך: "אנחנו דורשים מכם תשובה עכשיו - היום. אנחנו מתבוננים באימה במה שמתרחש. נתניהו מטרפד במכוון את העסקה ומפקיר את החטופים למותם. כניסה לרפיח עכשיו עלולה להיות גזר דין מוות לחטופים. והודעתו של נתניהו כאילו הוא אינו זה שמטרפד את העסקה, הנה מצג שווא וזריית חול בעיני הציבור – ואתם יודעים זאת".

המשפחות דרשו לדעת: "מה קרה בשבת? מה עמד מאחורי הודעות נתניהו? כיצד ההודעות השפיעו על המשא ומתן? מדוע מודרתם מההחלטה על יציאת המשלחת לקהיר? מה עשיתם בנדון? מדוע אינכם אומרים לציבור שישראל יכולה להרשות לעצמה להפסיק את המלחמה בתמורה לעסקה? מהן הדרכים הרבות שבהן נתניהו טרפד ומטרפד את העסקה ומונע את החזרת החטופים? ומדוע תמכתם אמש בקבינט בפעולה ברפיח עכשיו, כאשר ברור שהיא מסכנת את החטופים ותרחיק אפשרות של החזרתם?".

רפיח במבט מלמעלה (צילום: עבד רחים חטיב פלאש 90 )
רפיח במבט מלמעלה (צילום: עבד רחים חטיב פלאש 90 )

"אנו בני משפחות חטופים דורשים מכם לקיים עוד היום מסיבת עיתונאים שבה תחשפו בפני הציבור את האמת על המשא ומתן, ומי מטרפד העסקה האמיתי. צאו לציבור ותגידו אמת", ביקשו. "עד עכשיו אכזבתם אותנו. הפכתם לניצבים במופע האשמות והטרפוד של נתניהו, והמשמעות היא הפקרת החטופים אל מותם. אתם מצדיקים את הישארותכם בממשלה בהחזרת החטופים. הגיע הזמן שתהפכו כל אבן כדי להחזיר אותם. הגיע הזמן שתסירו את המכשולים שנתניהו שם לעסקה. הגיע הזמן לחשוף את האמת על כך - לפני שלא יהיו חטופים להחזיר", כתבו.

החתומים על המכתב:, 

אירה ארייב אימה של קרינה ארייב; דני אלגרט אחיו של יצחק אלגרט ענת אנגרסט וחגי אנגרסט הוריהם של מתן אנגרסט וכן גם אחיו ואחיותיו עדי אנגרסט, אופיר אנגרסט, ורועי אנגרסט; יעל אור, שגיסה אבינתן נחטף יחד עם בת זוגו נועה ארגמני; בועז אצילי, שאחיינו אביב אצילי נרצח ונחטף לרצועה וכן ניר אצילי ונועה אצילי; רן וליאור נתנזון, אחותו של רביד כץ ז"ל; סיגל יהוד, אשתו של דולב יהוד וכן קרוביו יהוד יחיאל, יהוד יעל; רותם קופר,  שאביו עמירם קופר נחטף;  שרון קלדרון, ניסן קלדרון, יפעת קלדרון, הדס קלדרון, רותם קלדרון, רותם קלדרון, גאיה קלדרון - קרוביו של עופר קלדרון;  נטלי צנגאוקר, עינב צנגאוקר, קרוביו של מתן צנגאוקר;  כרמית פלטי קציר קרובתו של אלעד קציר; מרב מור שחרסבירסקי, אחותו של איתי סבירסקי ז"ל; משפחת מצגר: מצגר אילה, מצגר תמי, מצגר רני, מצגר גיא, מצגר ניר, מצגר אולה, מצגר נילי, מצגר יותם, מצגר אופיר, מצגר עומר, מצגר עמית, שאהובם ירום מצגר עדיין חטוף; משפחת מוזס, מוזס אורבך עינב, מוזס אורבך עודד, מוזס אהרון, מוזס אסף, שאהובם גדי מוזס חטוף; בן ישי מוזס מורן; אנגל הולנדר יפעת, אנגל ליצי יעל; ביבס זיילר יפעת קרובה למשפחת ביבס; כהן יהודה, כהן ויקי, כהן יותם; מציקאווה אפרת; דלית קצנלבוגן; אור יעל; אוגרה עירית; אמדו דפנה; ברודץ שמואל; בן עזרא ברק; גורן גל; גריצבסקי אילנה; דיקמן גיל;  משפחת דן: שניר דן, לינור, נעם, לי; משפחת היימן: דיצה, נטע; וינשטיין חגי איריס, וינברג נעמה, טרופנוב ילנה, טטי אירנה, לוי אילת, ליפשיץ שרון, , מור אלה, דנציג מתי.