בחמאס העבירו הערב (שני) הודעה למתווכים הקטארים והמצרים כי "אנחנו מסכימים להצעתם להפסקת אש". בתוך כך, איסמעיל הנייה שוחח עם ראש ממשלת קטאר והודיע להם על הסכמתו לעסקת חטופים. ישראל טרם הגיבה לתשובת חמאס.

יעקב נגל טוען: זה המיקום שבו מתחבא יחיא סינוואר ברצועת עזה

בתום המחאה, התקבצו מספר מפגינים על דרך מנחם בגין ורצו לעבר כביש איילון דרך גשר יהודית, בניסיון לרדת לכביש ולהפר את הסדר. בעקבות כך כביש איילון דרום נחסם. לאחר שהמפגינים התעמתו עם השוטרים ולא נשמעו להוראות ניתנה הכרזה על ידי קצין משטרה על הפגנה בלתי חוקית ודרישה מהמפגינים לפנות את הכביש. שלושה חשודים נעצרו בגין הפרת הסדר.

ההפגנה בת"א. קרדיט: דוברות המשטרה (צילום :דוברות המשטרה)

גורם ישראלי מסר בתגובה לאישור חמאס על הפסקת אש שהוצעה על ידי מצרים: "מחכים לפרטים. נבחן את תשובת חמאס. וננסה להבין למה חמאס הסכים ולמה לא". עוד הוסיף כי ההצעה המצרית ה"מתוקנת" שונה מהנוסחה שאושרה על ידי ישראל".

הפגנת בעקבות הודעת חמאס (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת בעקבות הודעת חמאס (צילום: אבשלום ששוני)

עם צאת יום השואה, משפחות חטופים חסמו את נתיבי איילון לסירוגין עם המסר "לעולם לא עוד". המשפחות שורפות שעון חול ענק על כך שהממשלה שורפת את הזמן של החטופים בשבי החמאס ומטרפדת את העסקאות.

מחאה בעקבות הודעת חמאס (צילום :לירון סמואלס)

מהמשפחות נמסר: "ממשלת ישראל נתנה לחמאס לבצע שואה במשפחות שלנו. 213 ימים שהחטופים נרקבים בשבי החמאס והממשלה בראשות נתניהו ממשיכה לטרפד עסקאות. במקום לסיים את המלחמה בשביל להחזיר את כל החטופים הביתה, הממשלה מאיימת במבצע צבאי ברפיח שיסכן את חייהם. גנץ, אייזנקוט, כל זמן שאתם ממשיכים לשתוק לנוכח הטרפוד של נתניהו אתם שותפים לפשע שלו - אין לכם מנדט להפקיר את החטופים".

הפגנה בעקבות הודעת חמאס (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה בעקבות הודעת חמאס (צילום: אבשלום ששוני)

עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן צנגאוקר, אמרה: "חמאס הסכים לעסקה, עכשיו זה הזמן של הממשלה להחזיר הביתה את החטופים, אחרת - נשרוף את המדינה".

הפגנה בעקבות הודעת חמאס (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה בעקבות הודעת חמאס (צילום: אבשלום ששוני)