הנציג העליון של האיחוד לענייני חוץ ומדיניות ביטחון, ז'וזפ בורל אמר היום (שלישי) כי "אין מקום בטוח ברצועת עזה ואנחנו על סף משבר הומניטרי גדול", וכי "ישראל ממשיכה במלחמה למרות הקריאה שלנו עם וושינגטון לנתניהו לא לפלוש לרפיח" - כך דווח בדיווחים ערביים.

קריטיות לדיוק: אמצעי הלחימה שממשל ביידן מעכב את העברתם לישראל
ישראל לא תקבל וטו על זהות המחבלים: סעיפי המתווה הבעייתיים

נזכיר כי אתמול אמר הנציג העליון של האיחוד האירופי לאור אישור התוכניות לרפיח כי "האיחוד האירופי, יחד עם הקהילה הבינלאומית, יכולים וחייבים לפעול כדי למנוע תרחיש כזה". עוד אמר: "פקודות הפינוי של ישראל לאזרחים ברפיח מעידות על הגרוע מכל: עוד מלחמה ורעב. זה לא מקובל. ישראל חייבת לוותר על ההתקפות ברפיח".

בנוסף, נפגש אתמול עם שר החוץ הפלסטיני לשעבר ריאד אל-מליכי, והשניים דנו גם ב"תהליך הרפורמה" של הרשות הפלסטינית, ואל-מליכי הדגיש עד כמה חבילת הסיוע של האיחוד האירופי לשנת 2024 כולה "דחופה והכרחית".

בבלגיה לא הסתפקו בגינוי ואף איימו בסנקציות של ממש. השרה הבלגית לשיתוף פעולה ולפיתוח בינלאומי, אמרה: "ההפרות של ישראל על החוק הבינלאומי מחייבות תגובה חזקה ואנו פועלים להטלת סנקציות כלכליות על ישראל".

גם משרד החוץ הצרפתי תקף את ישראל ומסר: "צרפת מזכירה שעקירה בכפייה של אוכלוסייה אזרחית מהווה פשע מלחמה על פי החוק הבינלאומי".

בעזה, הנציב הכללי של אונר"א, סוכנות האו"ם לפליטים ברצועה, אמר כי "מתקפה ברפיח תביא להחרפה של הרעב בעזה וטרגדיה בלתי נסבלת ממילא עבור האנשים שם".