טרם תשובת חמאס שפורסמה אתמול, האמריקאים זעמו על ארגון הטרור והעבירו מסר באמצעות המתווכות: "התשובה שחמאס העביר בלתי מתקבלת על הדעת, מבחינתנו השיחות הסתיימו". כך דווח היום (שלישי) ב"ניו יורק טיימס".

פחות מ-24 שעות לפלישה לרפיח: נחשפה מנהרה חדשה | תיעוד
מתקפה חריגה בצפון: חיזבאללה שיגר מספר רב של כטב"מים | צפו

פעילות של סיירת נח"ל בעזה (צילום :דובר צה"ל)

לפי הגורמים ששוחחו עם העיתון, תשובות חמאס בסוף השבוע תסכלו את המתווכות לאחר שהארגון דחה חלק מההצעות שהוא עצמו העלה בעבר, ושאומצו לכן מכן על ידי הישראלים. הצד האמריקאי הכריז על העמדה הזו של חמאס כ"בלתי מתקבלת על הדעת", והציע שאם חמאס לא באמת רוצה הסכם - אולי המשא ומתן הסתיים. אבל אז, חמאס ציין שהוא לא מנסה לטרפד את השיחות ויחזור עם גרסה חדשה - וזו הייתה ההצעה הנגדית שהעביר אתמול.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הישראלים והאמריקאים אומרים שהתשובה של חמאס היא בלתי מתקבלת על הדעת, אבל האמינו שהיא משאירה מקום למשא ומתן נוסף. המתווכות ניסו בשפה מעורפלת לפתור את סוגיית הפסקת המלחמה. על פי ההסכם, שני הצדדים ישתמשו בהפסקת האש הזמנית כדי להשיג "שקט בר קיימא". עם זאת, חמאס רוצה ש"שקט בר קיימא" פירושו הפסקת פעולות איבה לצמיתות, בעוד שישראל לא רוצה להתחייב לכך מפורשת.

ב"אל ערבי אל ג'דיד" דווח כי תחילת הפעולה ברפיח והגעת כוחות צה"ל לציר פילדלפי בוצעו לאחר הודעה לצד המצרי על כך, ובתיאום אמריקאי מלא. ורם מערבי בקהיר אישר בראיון לאל-ערבי אל-ג'דיד כי "הממשל האמריקני נתן (ראש ממשלת ישראל בנימין) לנתניהו אור ירוק למבצע מוגבל וקצר טווח, שעשוי להימשך מספר ימים, להשיג תדמית של ניצחון שיוכל לשווק לשרי הימין הקיצוני, לפני אישור החזון האמריקאי, שחמאס הודיע ​​על אישורו ביום שני האחרון בערב".

נזכיר, כי ארה"ב ממשיכה להתעקש על שיחות המו"מ בין הישראלים לפלסטינים. משלחת ישראלית תיסע לקהיר בשעות הקרובות כדי להעריך אם ניתן שחמאס יסכים לתנאי הפסקת האש העדכניים ביותר.