אלי שתיוי, אביו של החטוף עידן, התארח היום (שלישי) בדיון בכנסת, ובין היתר הוציא שלט עם מספר הטלפון שלו ואמר "אני פונה לסינוואר, תתקשר אליי". בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM הוא הסביר מה עומד מאחורי המהלך הזה.

רוטמן תוקף את ארה"ב: "מו"מ עם וושינגטון מרחיק את השבת החטופים"

מה אתה יכול להציע לסינוואר?
"מה שהוא יבקש. יש לך ילד? תחשוב על זה. אין מה שהוא יבקש עבור הבן שלי שאני לא אביא לו, אוקיי? הכוונה היא שהם יוכלו להתקשר אלינו ונדע מה הוא רוצה. אני כל הזמן טענתי שאם תהיה ועידה עולמית, ביחד עם מצרים וארה"ב, נעשה אותה באופן פומבי, זאת אומרת, אם הבקשה של סינוואר תעלה, נעלה אותה באקרנים ונראה מה הוא מבקש, שלא נגיד 'הוא אשם' ו'הוא אשם' ולבינתיים שבעה חודשים, הילד שלי יושב שם. אם הוא יפנה אליי ויגיד לי בדיוק מה הוא רוצה, אז אני אשאל את ראש הממשלה מה הוא רוצה ונעלה את זה לאקרנים ונראה מי לא נותן את מה". 

מה לדעתך הממשלה הייתה צריכה לעשות?
"אני כל הזמן אמרתי שהאיום הזה לכניסה לרפיח, הוא צריך להיות בעיניו, אבל לתת להם את הימים, את הדלת הפתוחה הזאת להגיע לעסקה. זה איום נהדר וזה כן עובד, ומה שנעשה זה שבעצם חמאס ומצרים חיכו לדקה ה-90 ואז המציאו עוד משהו למשוך אותנו עוד טיפה ולכן כל הקבינט המצומצם הצביע ביד אחת נגד הדבר הזה ולהיכנס לרפיח".

זאת אומרת נקודתית, בקטע הזה, אתם אומרים "עשינו את הדבר הנכון". מה חסר כדי להשלים את זה?
"העניין הזה של כניסה לציר פילדלפי במעבר רפיח, הוא היה צריך להיעשות כבר מזמן". 

יש בך סוג של אופטימיות שהתמרון עם רפיח יכול לספק את הסחורה? שזו עסקה כוללת?
"כן, אני בטוח שהלחץ הזה יביא אותם לשולחן עם תנאים פחות מחמירים".