בן כספית וינון מגל שוב הגיעו לטונים צורמים בתכנית שלהם ברדיו 103FM. הבוקר (רביעי), הם דנו בנושא התמרון של צה"ל ברפיח וכמצופה לא הגיעו להסכמה של ממש ביניהם, במיוחד לגבי ההשקפה של השניים כלפי היחסים של הממשל האמריקאי עם ישראל.

"נשקול מחדש את תפקידנו כמתווכת": במצרים זעמו על הנפת דגל ישראל במעבר רפיח

זה התחיל עם סרקזם קליל:
ינון: "אני קצת מביים בשביל רייטינג".
בן: "נהדר שהודית". 
ינון: "אני כבר אומר הכל. בחקירה במשטרה לא צריך שוטר". 
בן: "לא, חברים יקרים, אני לא מבוים פה. אם הייתי מביים, יכול להיות שלא הייתי נזקק לכל הכדורים שאני לוקח. מה שקורה פה זה בקליפת אגוז מה שקורה במדינה. להפקיר את העמדה הזו זה לא באופי שלי. אם היו אומרים לי שאם אני עוזב לינון אין תוכנית, הייתי עוזב".
ינון: "ננסה לדבר עם ההנהלה".

ואז המנחים צללו אל תוך סוגיית רפיח:
בן: "לגבי הכפשתך התורנית בענייני לגבי רפיח. נכון לרגע זה, נבואת הפרוטות שלי, נביא בשקל וחצי, מתממשת במלואה. על פי כל מה שהתפרסם אתמול, גם בקולם של האמריקאים, כל האירוע של רפיח מתואם עם האמריקאים ועם המצרים - פעולה מוגבלת, מטרתה היחידה היא לתפוס את ציר ההברחות. רפיח הוא פחות מדרדל'ה, אם זה יצליח לזרז ולהביא את העסקה, טוב שכל קבינט המלחמה תמך באירוע. מקווה ומתפלל לטוב".

ינון: "לא, זה לא מתואם עם האמריקאים, הם אמרו לא להיכנס לרפיח, גם המצרים לא שיתפו פעולה עם האירוע. ביידן אמר שהוא לא שוכח מי רצח בשבעה באוקטובר. אחרי דקה הוא שכח. היום הוא כבר לא זוכר על מה הוא דיבר, אך תוך כדי שהוא אומר שהוא לא שוכח - הוא מעכב את משלוחי הנשק. העיקר פה מחבקים אותו. מסכים איתך, זה מבצע מדורג, נותנים הזדמנויות, משחקים את המשחק מול האמריקאים ומול השמאל".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

הוא המשיך: "כשאני רואה מה חמאס מציע באמת, זה שטן שהוא תת רמה. פתאום הם פתחו את הכל עוד פעם. זה מזרח תיכון ברמה הכי ירודה שיכולה להיות, זה לנהל מו"מ ברמה הכי מגעילה שיכולה להיות. איכס. מצד שני, על מה אני מדבר, על חלאות האדם הכי גדולות בעולם. איך אפשר לנהל עסקה עם הדבר הזה? אני מציע שנדע שהסיכוי לעסקה עם חיות האדם, המפלצות האלה, הוא לא גבוה. צריך להיות ברור שהפסקת מלחמה לא ניתן להם. נשמיד את כולם ,זה יקרה, נשתלט על כל רצועת עזה, זה הולך לקרות, נקודה. זה לא יעצור. חמאס עושה מניפולציות כי הוא רוצה למנוע את זה".

בן: "אני לא רוצה להרוס לך הכל, אבל הייתה עסקה עם חמאס ושוחררו לא מעט חטופים, ויכולה להיות עוד עסקה עם חמאס, אם זה ינוהל נכון. הייתה גם את עסקת שליט. 1,027 רוצחים, ביניהם סינוואר. ביידן נשא נאום שאני לא הייתי מצליח לשאת, ומצדיק מההתחלה עד הסוף את ישראל. ביידן לפני כמה ימים חתם על 14 מיליארד דולר לממן את הקטסטרופה שלנו. הוא זה שמנע מחיזבאללה, איראן וכולם להיכנס פה למלחמה מהיום הראשון, כשהיינו חשופים ופגיעים ולך תדע איך זה היה נגמר. כן, המדיניות שלו לא מיושרת לגמרי עם מדיניות ממשלת המופרעים".

ינון: "הבנתי שהגענו למצב שאתה משמיע לי ג'ינגלים של 'יש עתיד', מתוקף תפקידך כעיתונאי. לגבי ביידן, המחבק את ישראל, נשא נאום מאוד מרגש של דמעות של תנין. אני מזכיר שהאדם הזה מנסה לכפות על ישראל להציל את חמאס מתבוסה, שלא נשמיד אותם, שלא נדבר על דיווחים שהם סוגרים דיל מעל הראש שלנו, הוא ממש עומד בצד של חמאס. הוא מעכב משלוחים של נזק לישראל ויום אחרי שנהרגים חיים בכרם שלום - הוא מחייב את נתניהו לפתוח את מעבר כרם שלום. הוא רוצה לכפות עלינו מדינה פלסטינית שתעשה לנו שבעה באוקטובר כל ספטמבר. בכל מדינת ישראל, מחריש, מודיעין, עפולה ובואכה ב"ש".

בן: "מה ששמעתם עכשיו - זו הסיבה שיש אנטישמיות בעולם. ההתנהגות שלנו - זו הסיבה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm