חבר הכנסת מטעם מפלגת החנה הממלכתי מתן כהנא התראיין הבוקר (רביעי) ברדיו גלי צה"ל וביקר את התנהלות הממשלה מול ממשלת ארצות הברית והנשיא ג'ו ביידן. כך הוא אמר, בין היתר: "עם הדרך שבה נתניהו וחלק מהשרים פועלים מול ביידן - מה הפלא שארה"ב עצרה משלוח פצצות? אחת הסיבות שנשארו בממשלה - כדי שיחסינו עם ארה"ב יישארו נורמליים ולא נפסיק לקבל חימושים".

בן כספית: "אם היו אומרים לי שבמידה ואני עוזב לינון אין תוכנית - הייתי הולך"

העיתונאי עמית סגל פשפש בזיכרונו ושלף מהבוידעם ציוץ של נפתלי בנט משנת 2019, מי שעמד בראש מפלגת "ימינה", בה כהנא היה חבר לפני שהצטרף למפלגתו של בני גנץ.

מתן כהנא (צילום: יוסי אלוני)
מתן כהנא (צילום: יוסי אלוני)

כך נכתב בציוצו של בנט: "בביקורו של הנשיא אובמה בישראל, כשנפגשנו, אובמה אמר לי בעוקצנות: 'כן, אתה זה שעושה לנו את הבעיות'. הוא צדק והוא ידע על מה הוא מדבר. הוא יודע שאני זה שהפעלתי לחץ לבלימת הפעימה הרביעית, מה שעצר את כל תהליך הוויתורים בציר קרי-ליבני".

ראש הממשלה לשעבר התכוון בדבריו לפעימה הרביעית של שחרור מחבלים במהלך משא ומתן בין ישראל לפלסטינים בשנת 2014, בזמן הכהונה של אובמה כנשיא ארה"ב. לצד צילום מסך של הציוץ, סגל כתב: "עד לפני שתי דקות ורבע כהנא היה חבר במפלגתו של מי שהתגאה בפומבי בעימות עם נשיא ארצות הברית".