"נתניהו אומר לכולם לקחת אחריות. אחרי לבנון השנייה הוא נאם ואמר שאולמרט חייב ללכת הביתה. נאה דורש נאה מקיים. ואני פונה ואומר: 'נתניהו, איך אין לך בושה להמשיך כראש ממשלה אחרי קטסטרופה כזאת? קח כבר אחריות ולך הביתה'".

לינדזי גרהאם נגד אוסטין: למנוע נשק מישראל? זה הירושימה על סטרואידים
בעקבות המתקפה נגדו, עמית בכר משיב אש: "מכונת הרעל נכנסה לפעולה" | פרסום ראשון

כך אומר ל"מעריב" יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. ליברמן, שאותו ראיינתי בכנס המכון לאנרגיה, מעריך שנתניהו מחזיק בתוכנית מגירה גדולה הכוללת התחייבות למדינה פלסטינית והסכמה לתוכנית גרעין סעודית.

"היום הוא מדבר אחרת, אבל כמו שאמר סמוטריץ', לא צריך להאמין לאף מילה שלו, אלא להסתכל על המעשים בלבד", מוסיף יו"ר ישראל ביתנו ומסביר: "אין ספק שנתניהו מעדיף להגיע להסדר עם הסעודים, להכריז על מדינה פלסטינית, וללכת לבחירות. הסעודים רוצים שלום עם ישראל, לא בגללנו, אלא כדי לקדם את תוכנית הגרעין שאינה למטרת שלום בקונגרס האמריקאי".

קושמרו ''מראיין'' את נתניהו (צילום: צילום מסך חדשות 12)
קושמרו ''מראיין'' את נתניהו (צילום: צילום מסך חדשות 12)


לדבריו, "נתניהו יקדם בתמורה הכרזה על מדינה פלסטינית כפי שכבר עשה בנאום בר־אילן. הכי חמור הוא מתן הכשר לתוכנית גרעין סעודית, שזה מבחינתי אסון שיכניס את כל המזרח התיכון למרוץ חימוש גרעיני מטורף".

על מצב המשק אמר: "המשק מתפקד טוב לא בגלל הממשלה אלא למרות הממשלה. כלכלת השוק פורחת, כי השוק הפרטי חזק מאוד ומפותח. אבל הממשלה מקלקלת: חמש מיליארד שקל ליחידה לחיזוק התודעה היהודית של אבי מעוז ומיליארדי שקלים למגזר החרדי. מגדילים את הגירעון ולא מקבלים החלטות חשובות בכלכלה. אחד הדברים החשובים זה הבאת מאות אלפי עובדים זרים, אבל זה לא קורה, כי אין החלטות. הממשלה מתנהלת בצורה הזויה".

ליברמן הוסיף: "כרגע הורגים את ההייטק, שהוא מנוע הצמיחה הכי חשוב של מדינת ישראל. מי שכרגע סובל הכי הרבה הן חברות סטארט־אפ. מדובר בחבר'ה צעירים שלוקחים לפטופ ויוצאים מישראל. אנחנו הולכים להפסיד פה מוחות וידע לשנים הבאות. בממשלה נורמלית, חייבים לגבש תוכנית חירום ולהשיג תחליף להשקעות זרות שאינן מגיעות לישראל. חייבים לסייע לחברות סטארט־אפ באמצעות הגופים המוסדיים".

על מערכת היחסים עם ארה"ב אמר: "אנחנו חיים בזכות הנדיבות האמריקאית. אם ארה"ב לא הייתה משתמשת בזכות הווטו במועצת הביטחון, כל העולם היה מסיים איתנו את היחסים מזמן. ההידרדרות והקריסה במערכת היחסים איתם הן רק מפני שנתניהו רוצה לשרוד בכל מחיר. לא אכפת לו מהמדינה. אין לו שום שיקול חוץ מהישרדות פוליטית".

לדבריו על רקע זה, "אני עושה הכל כדי שהבחירות יתקיימו כמה שיותר מוקדם. כל יום חשוב. אני משוחח עם חברי כנסת בליכוד ובקואליציה, ומנסה לעשות הכל ופועל בכל הכוח כדי לשכנע להקדים את הבחירות. גם פוליטיקאים חייבים להבין שזה לא משחק ילדים. כולם חייבים להתעלות מעל לכל שיקול כזה או אחר - וללכת לבחירות".

הראיון המלא יתפרסם מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"