השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התייחס היום (חמישי) לאיומו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן איים להפסיק לשלוח לישראל פצצות ופגזי ארטילריה אם זו תפתח בפעולה צבאית נרחבת ברפיח, וכתב בחשבון ה-X שלו: "חמאס אוהב את ביידן". 

ביקורת פנימית בממשלה על היחסים עם ארה"ב: "לא היה משבר כזה מאז שנות ה-80"
לפיד בביקורת קשה: "אילולא גנץ ואיזנקוט - היינו אחרי עידן נתניהו"

לאחר מכן, התייחס נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס לדבריו של בן גביר ותקף: "חשוב לי לומר שגם כשיש ויכוחים ורגעים מאכזבים בין ידידים ובני ברית, יש דרך איך לברר את המחלוקות וחובה להימנע מאמירות וציוצים חסרי בסיס, חסרי אחריות ומעליבים הפוגעים באינטרס הביטחוני הלאומי של מדינת ישראל".

נשיא המדינה יצחק הרצוג (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)
נשיא המדינה יצחק הרצוג (צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)

בריאיון לרשת CNN שהתפרסם הלילה אמר ביידן כי פצצות כבדות-משקל, שממשלו כבר מעכב משלוח גדול שלהן, גרמו להרג נרחב של אזרחים ברצועה - ולדבריו אם ישראל תפתח במבצע הנרחב יותר שראש הממשלה בנימין נתניהו מבטיח כל העת להוציא לפועל - הוא לא יהיה מוכן לספק נשק שכזה.

האיום דרמטי, שכן רק לפני כחודשיים משלוח של פצצות כאלה הגיע ישירות ממפעלי בואינג בארה"ב - ותוך ימים אחדים הועמס על מטוסי קרב, עדות לקריטיות שבמשלוחים הללו ולצריכה הגבוהה בלחימה המתמשכת בכל הגזרות. 

בתגובה לציוץ של בן גביר, כתב ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "אם נתניהו לא יפטר את בן גביר עוד היום, הוא מעמיד בסכנה כל חייל בצה״ל וכל אזרח במדינת ישראל".

גם ח״כ נעמה לזימי (העבודה) הגיבה לציוץ: "בן גביר, אתה סכנה לעם היהודי, לישראל ולמפעל הציוני. האופן בו אתה וחבריך מחריבים כל ברית וכל חלקה טובה מובילה את ישראל אל התהום. חבורה מופקרת ומפקירה. ‏יש רק אדם אחד מסוכן ממך - האיש שהכשיר עבריין וכהניסט כמוך לכנסת וממשלת ישראל".

השר איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
השר איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כזכור, אין מדובר בפעם הראשונה בה השר לביטחון פנים תוקף את נשיא ארה"ב. בחודש פברואר האחרון, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר התראיין לעיתון האמריקאי וול סטריט ג'ורנל, ואמר על ביידן כי "במקום לתת לנו גיבוי מלא, הוא עסוק בלתת סיוע הומניטרי ודלק לעזה - שהולך לחמאס. אם טראמפ היה בשלטון, ההתנהגות של ארה"ב הייתה שונה לחלוטין".

עוד ציין בן גביר כי הוא חושב שממשל ביידן "פוגע במאמץ המלחמתי של ישראל", וכי הוא מאמין שטראמפ יאפשר "יד חופשית יותר" לדיכוי חמאס.