מלחמת חרבות ברזל: שר הביטחון יואב גלנט נשא היום (רביעי) הצהרה ואמר כי "מגמה מסוכנת המקדמת משטר צבאי ישראלי ואזרחי בעזה זוהי חלופה רעה". בנוסף מתח ביקורת על ראש הממשלה: "אני מעלה את הנושא בקבינט ללא תשובה". התגובות מתוך הקואליציה מיהרו לבוא מיד לאחר ההצהרה.

שר החוץ של איראן: "השגנו תוצאות משמעותיות בבניית אמון עם מצרים וסעודיה"
נתניהו בריאיון בארצות הברית: "המבצע ברפיח יימשך שבועות"

בליכוד  מתקשים להבין את ההגיון הפוליטי שמאחורי הצהרתו. בכיר במפלגה אומר :" גלנט ויתר על הליכוד והיום זה סופי". גורם נוסף מוסיף :" או שגלנט סגור איפושהו במפלגה אחרת, או שהוא בטוח שיש בייס בליכוד לעמדות שלו שזה לא נראה מציאותי. המבחן יהיה בפריימריז".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בתגובה לדברי גלנט: "מבחינתו של גלנט, אין הבדל בין אם בעזה ישלטו חיילי צה"ל, לבין אם ישלטו בה מרצחי החמאס. זו מהות הקונספציה של שר ביטחון שכשל בשבעה באוקטובר, וממשיך להיכשל גם עכשיו. שר ביטחון כזה חייב להיות מוחלף כדי להשיג את יעדי המלחמה".

שר התקשורת שלמה קרעי, הליכוד, בתגובה לדברי גלנט: "קצת צניעות משר הביטחון כלפי אלו שהזהירו כל השנים מתפיסת העולם השגויה שלו ושל חבריו. בדבר אחד אני יכול להסכים איתו: כל עוד הוא שר הביטחון, שלטון צבאי הוא בהחלט אפשרות גרועה. אפשר לסדר את זה".

בנימין נתניהו עונה לאנתוני בלינקן (צילום :עומר מירון /לע"מ)

גלית דיסטל: "גלנט, תתעורר: הרשות הפלסטינית היא חמאס על מלא, צה"ל בהחלט חוסם קצינים מצטיינים רק כיוון שהם מזוהים עם הימין, "היום שאחרי" הוא שם קוד לדבר אחד  בלבד - האוסלו הבא.

שר הפנים משה ארבל: ״בזמנים קשים אלו כשאנו במערכה הקשה ביותר שידעה ישראל מאז הקמתה. מצופה ממנהיגות אחראית שתדע לא לנהל את שיחות הקבינט ברשתות ובתקשורת. הפסטיבל התקשורתי הזה לא מחזק את החוסן הלאומי בעת הזו. חדלו!״.

בליכוד (שזו עדיין מפלגתו של גלנט, יש לציין) מתקשים להבין את ההגיון הפוליטי שמאחורי הצהרתו. בכיר במפלגה אומר: "גלנט ויתר על הליכוד והיום זה סופי". גורם נוסף מוסיף: "או שגלנט סגור איפשהו במפלגה אחרת, או שהוא בטוח שיש בייס בליכוד לעמדות שלו שזה לא נראה מציאותי. המבחן יהיה בפריימריז".