בעקבות הודעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יקדם את הצעת חוק הגיוס שהעביר השר בני גנץ בכנסת הקודמת, בסקר "מעריב", שנערך על ידי לזר מחקרים, בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All, נשאלו הנסקרים בעמדתו של מי הם תומכים – של נתניהו, או של גנץ.

היועמ"שית קוברת את חוק הגיוס החדש; לוין מתפוצץ: "היה פעם דבר כזה?"

45% מהנשאלים תמכו בעמדת גנץ, 26% בעמדת נתניהו, ול־29% אין דעה. בקרב מצביעי הימין: גנץ 5%, נתניהו 69%, אין דעה 26%. בקרב מצביעי המרכז־שמאל: גנץ 79%, נתניהו 6%, אין דעה 15%.

כזכור, ביום רביעי מלשכת ראש הממשלה נמסר כי רה"מ בנימין נתניהו יקדם את הצעת חוק הגיוס שהעביר השר בני גנץ בכנסת הקודמת, אשר עברה בקריאה ראשונה. "כדי לגשר על המחלוקות ולהביא להסכמה רחבה, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לקדם את חוק הגיוס שעבר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת", נמסר, "החוק הוכן על ידי מערכת הביטחון אחרי עבודת מטה יסודית והגש על ידי שר הביטחון דאז בני גנץ".

יו״ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ הגיב על הדברים וכתב: "חוק הגישור הזמני שהוגש ואותו אתה מבקש להעביר עכשיו - לא היה מספק אז, ואינו רלבנטי היום במציאות שאחרי ה-7.10. תם זמן הדיבורים - זה הזמן למעשים. מצפים מכל ראשי המפלגות החרדיות, הרבנים ומנהיגי הדור לתמוך בקולם בשירות לציבור החרדי, כפי שטוען ראש הממשלה בהודעתו".

עוד אמר: "ראש הממשלה, מדינת ישראל זקוקה לחיילים ולא לתרגילים פוליטיים שקורעים את העם בעת מלחמה. מתווה השירות הישראלי שעליו סוכם בממשלה הקודמת הוכן במערכת הביטחון כחוק גישור וכבסיס לפיתוח מתווה שירות ישראלי, כדי להביא לשירות של כל חלקי העם".

בסקר, שהתקיים ב־15־16 במאי, השתתפו 523 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, בגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.4%.