ב"the wall street journal" האמריקאי, פורסם אמש (שישי) טור דעה נוקב במיוחד נגד השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. "גישתו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו למלחמה בעזה מתסכלת כמעט את כולם, כולל חלק משותפיו", נטען. 

לאחר שהחולשה הישראלית כבר נחשפה: על הדרג המדיני לקבל החלטות
צה"ל תקף בג'נין: דיווחים כי נמנע פיגוע גדול בטווח הזמן המיידי

עוד נכתב כי "המכשול המשותף לרצון המשותף של ארה"ב, גורמי הביטחון ומשפחות החטופים", הם צמד השרים שרצו ביחד בבחירות האחרונות. בן גביר מותקף בחריפות, ומכונה "קשקשן קשוח המפקח על המשטרה", וסמוטריץ' כ"מנהיג המתנחלים".

תקיפות צה"ל ברפיח (צילום :רשתות ערביות)

בטור הדעה נטען כי נתניהו מקבל את החלטותיו בעיקר על סמך הלחץ שמופעל עליו מצד בן גביר וסמוטריץ', וזאת מחשש להפלה של הקואליציה. מי שהוזכר בטור הדעה הוא חבר הכנסת בועז ביסמוט. "בועז ביסמוט, חבר מפלגת הליכוד של נתניהו, דחה את הרעיון ששיקולים פוליטיים פנימיים משפיעים על התנהלותו של ראש הממשלה במלחמה. 'אני מכיר אותו מאז 1989', אמר. 'מעולם לא ראיתי אותו כל כך מרוכז'", נכתב. 

בניגוד לניו יורק טיימס, "the wall street journal" נחשב לאוהד יחסית ביחס לממשלות נתניהו והימין. תחקיר שפורסם לאחרונה בניו יורק טיימס, טען ל"השתלטות של הימין הקיצוני על ישראל".

לפי התחקיר, בחודש נובמבר פנה מפקד פיקוד מרכז, אלוף יהודה פוקס, לממשלה והזהיר כי פעולות נקם מצד יהודים על טבח השבעה באוקטובר עלולים להבעיר את הגזרה. עם זאת, ראש שב"כ לשעבר, עמי אילון, שהתראיין לתחקיר אמר כי ראש הממשלה נתניהו והקבינט "מסמנים לשב"כ שאם יהודי נהרג זה נורא. אם ערבי נהרג, זה לא טוב – אבל זה לא סוף העולם".