"הביקור של ג'ייק סאליבן בא כחלק משורת ביקורים שערכו בכירים רבים בממשל האמריקאי, בניסיון ללחוץ על נתניהו ולהגיע איתו להבנות בנוגע לכל הסוגיות הנתונות במחלוקת ובראשן שאלת היום שאחרי", כך אמר היום (ראשון) הפרשן הפוליטי אנואר ר'גב מרמאללה. "הממשל האמריקאי החל לקבל בהבנה את הישארותו של חמאס בתמונת היום שאחרי והאסטרטגיה האמריקאית כעת היא להחליש את חמאס ולא לחסל אותו, מכיוון שלמעשה הרעיון של חיסול חמאס הוכח ככושל, לא מציאותי ובלתי ניתן להשגה".

מושב חייו: הקרב האמיתי של נתניהו הוא בכלל לא בעזה

הוא הרחיב: "חשוב מכך, להערכתי, הביקור הזה נעשה כחלק מכך שהיכולות של ראש הממשלה נתניהו לתמרן ולהמשיך באסטרטגיית ההטעיה, ההונאה והבריחה ממתן מענה על השאלות הקשות, שבראשן כפי שציינתי נושא היום שאחרי, דרכי ניהול המלחמה ודרכי ההתמודדות עם המוסדות האזרחיים והרשויות האזרחיות שאמורות לנהל את העניינים ברצועת עזה".

על האירועים של השבוע האחרון, אמר ר'גב: "מרחב התמרון של נתניהו החל להצטמצם לאחר התגברות המחלוקות בתוך קבינט המלחמה ובפרט עם הצבא הישראלי ומערכת הביטחון ויציאתו הפומבית של שר הביטחון שהצהיר כי צה"ל לא יכול להישאר ברצועת עזה או להקים מנהל אזרחי הכפוף לשלטון צבאי ברצועת עזה. גם המחלוקות שלו עם גנץ ואייזנקוט התגברו משמעותית, כאשר השניים החלו להדליף שמועות בנוגע ליציאתם בקרוב מקבינט המלחמה".

"חשוב מכך, נתניהו לא השיג בשטח עד כה את תמונת הניצחון שישראל מחפשת ושהוא מחפש אישית. העניינים האלה עשויים להיות אפקטיביים על מנת ללחוץ על נתניהו ולנסות לקבל ממנו תשובות ממנו שקרובות לחזון האמריקאי בנוגע ליום שאחרי, הפסקת המלחמה וחידוש המו"מ לעסקת חטופים", סיכם הפרשן.

סייעה בהכנת הכתבה חברת תרגום ביירון