ח"כ עמית לוי (הליכוד) תקף היום (ראשון) את יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, בעקבות האולטימטום שהציב אתמול לראש הממשלה בנימין נתניהו. בריאיון אצל בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM אמר כי "גנץ מניח את התשתית לטבח הבא בבארי".

"לא מחויבים לשלושה שבועות": מקורבו של גנץ רומז - הוא לקראת יציאה מהממשלה
בן גביר באולטימטום משלו? "נתניהו צריך להחליט - הדרך שלי או של גנץ"

"אני חושב ששר ביטחון צריך לקום בבוקר ולשאול את עצמו מה מצב הביטחון", טען. "ככה לא נלחמים בטרור. צריך לדרוש מגלנט וגנץ - תעשו מה שהציבור שלח אתכם לעשות וזה לשמור על ביטחון ישראל. כרגע, זה נראה לא כל כך בכיוון".

הוא המשיך: "שמעתי משניהם את המשך המתכונת לאסון, שניהם אומרים את מה שהאמריקאים אומרים בנוגע לסיום המלחמה אחרי המבצע ברפיח, ונסיגה מאחורי הפרימטר במסגרת הפלסטינית. בכך גנץ מניח את התשתית לטבח הבא בבארי".

נתניהו גלנט גנץ (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
נתניהו גלנט גנץ (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)

אתמול, כאמור הודיע קרא גנץ לנתניהו לעמוד בשישה יעדים שהציב באשר להמשיך המלחמה, כשאחד מהם קשור לחוק הגיוס, וכן הציב דד-ליין: עד 8 ביוני. אם לא יעמוד בו - גנץ הודיע כי יפרוש מהממשלה.

"כבר ביום הארור ההוא, חבריי למחנה הממלכתי ואני הודענו לבנימין נתניהו שאנחנו מוכנים להיכנס מתחת לאלונקה. לא דרשנו משרות. כל שרצינו, הוא לשרת את מדינתנו ואת עמנו. במשך חודשים ארוכים האחדות אכן הייתה אמיתית ומשמעותית. היא מנעה טעויות קשות, הביאה להישגים גדולים, והשיבה הביתה מעל מאה חטופות וחטופים. יחד עמדנו בקשיים המערכה, נסכנו באומה רוח טובה ואיתנה – והענקנו ללוחמים בחזית תחושה של גיבוי שותפות גורל", אמר.

המשימות אותן מנה גנץ

1. להשיב הביתה את חטופינו.
2. למוטט את שלטון חמאס, לפרז את רצועת עזה ולהבטיח שליטה ביטחונית ישראלית.
3. לצד קיום שליטה ביטחונית ישראלית, להקים מנהלת אמריקנית-אירופית-ערבית-פלסטינית שתנהל אזרחית את הרצועה ותניח בסיס לחלופה עתידית שאינה חמאס ואינה עבאס.
4. להשיב את תושבי הצפון לבתיהם עד ה-1 לספטמבר ולשקם את הנגב המערבי.
5. לקדם נורמליזציה עם סעודיה כחלק ממהלך כולל אשר יצור ברית עם העולם החופשי ועם העולם הערבי נגד איראן.
6. לאמץ מתווה שירות אשר יביא לכך שכל הישראלים ישרתו את המדינה ויתרמו למאמץ הלאומי העליון.