"הדרישה של התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג להגיש בקשה לצווי מעצר למנהיגים ישראלים היא אבסורדית ומטילה כתם על בית הדין", כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון לתוכנית "בוקר טוב אמריקה" המשודרת ברשת הטלוויזיה ABC האמריקאית.

לאחר הודעת האג: אלה המדינות שבעדנו ונגדנו | הפילוח המלא
האג זה לא ירושלים: כך נתמודד עם צווי המעצר של בית הדין הבינלאומי | בן כספית

"אנחנו מספקים עכשיו כמעט מחצית מהמים של עזה. סיפקנו רק 7% לפני המלחמה. זה הפוך לגמרי ממה שהוא אומר. הוא אומר שאנחנו מרעיבים אנשים?" הוסיף נתניהו ואמר כי "סיפקנו חצי מיליון טונות של מזון ותרופות עם 20,000 משאיות. הבחור הזה עושה דמוניזציה לישראל". 

דבריו של ראש הממשלה מתייחסים כאמור לדרישה הדרמטית של כרים קאן, תובע בית הדין הפלילי-הבינלאומי בהאג, להוציא צווי מעצר למנהיג חמאס יחיא סינוואר ולראש הממשלה בנימין נתניהו, וכן גם לשר הביטחון יואב גלנט ולשני מנהיגים בכירים נוספים של חמאס - מוחמד דף ואיסמעיל הנייה. פאנל של שופטי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ידון בבקשתו.

קארים חאן (צילום: רויטרס)
קארים חאן (צילום: רויטרס)

האישומים נגד נתניהו וגלנט כוללים "גרימת השמדה, גרימת הרעבה כשיטת מלחמה, כולל שלילת אספקת סיוע הומניטרית, פגיעה מכוונת באזרחים בסכסוך". ישראל וארה"ב אינן חברות בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. עם זאת, בית הדין טוען שיש לו סמכות שיפוט על עזה, מזרח ירושלים ויהודה ושומרון לאחר שמנהיגים פלסטינים הסכימו רשמית להיות מחויבים לעקרונות היסוד של בית המשפט ב-2015.

"אין לנו מדיניות הרעבה מכוונת והאישומים של תובע של בית הדין מוטעים. למעשה, יש לנו מדיניות הפוכה, לאפשר סיוע הומניטרי מירבי, בזמן שחמאס עושה הכל כדי לשמור עליהם בנשק", אמר נתניהו בריאיון לרשת הטלוויזיה האמריקאית.

הנשיא ג'ו ביידן כינה את החלטת התובע לבקש צווי מעצר עבור המנהיגים הישראלים "מקוממת" ואמר כי "מה שהתובע הזה עשוי לרמוז, אין שום שוויון בין ישראל לחמאס".