לאחר פקחי משרד התקשורת בליווי משטרת ישראל פשטו היום (שלישי) על מתחם חברת החדשות "AP" בשדרות והחרימו ציוד צילום שנותן שירות לערוץ אלג׳זירה, שר התקשורת שלמה קרעי הודיע על החזרת הציוד.

צה"ל תקף אתמול בסוריה ושיבש את התוכנית של נסראללה, לפחות זמנית
לאחר הודעת האג: אלה המדינות שבעדנו ונגדנו | הפילוח המלא

"משרד התקשורת פעל היום להחרמת ציוד שלמרות התראות חוזרות ונשנות העביר שידורים לאלגזירה על מיקומי כוחותינו בצפון הרצועה תוך סיכונם בהתאם לחוות הדעת הביטחוניות ולהחלטת הממשלה. מאחר ומשרד הבטחון מבקש לבחון את עניין השידורים ממיקומים אלו בשדרות בנוגע לסיכון כוחותינו, הוריתי כעת לבטל את הפעולה ולהשיב את הציוד לסוכנות AP, עד לקבלת החלטה אחרת על ידי משרד הבטחון. אני מודה לעובדי משרד התקשורת בראשות המנכ״לית, למפקחים ולצוות המשפטי על העבודה המסורה. משרד התקשורת בראשותי ימשיך לפעול למניעת שידורים הפוגעים בבטחון המדינה ולסילוק שופר החמאס מישראל", נמסר.

מטעם Associated Press נמסר: "אנו קוראים לישראל להחזיר את הציוד שלנו ולאפשר לנו לשדר בשידור חי כדי לספק שירות עיתונות חזותית לאלפי כלי תקשורת. ההשעיה לא התבססה על התוכן, אלא על שימוש שרירותי של ממשלת ישראל בחוק התקשורת הזרה", המשיכו לטעון. "אנו מגנים את פעולות ממשלת ישראל לעצור את השידור החי שלנו המראה את המצב בעזה ולתפוס את הציוד שלנו".

גורמים בממשלה הביעו שאט נפש מההחלטה ואמרו כי "התזמון של החלטת שר התקשורת להחרים ציוד ששייך לסוכנות AP הוא טעות קשה, דווקא היום כאשר ישראל מצפה לתמיכה של מדינות המערב, הצעד הזה יעורר זעם ויזיק".

בנימין נתניהו תוקף את האג. קרדיט: משרד ראש הממשלה (צילום :משרד ראש הממשלה)

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בתגובה כי "החרמת הציוד של AP, סוכנות הידיעות הגדולה בעולם, בידי אנשיו של שלמה קרעי, היא מעשה של טירוף. זה לא אל ג'זירה, זה כלי תקשורת אמריקאי שזכה ב-53 פרסי פוליצר. ‏הממשלה הזו מתנהגת כאילו החליטה לוודא בכל מחיר שישראל תנודה בכל העולם. הם השתגעו".
דוברת הבית הלבן קארין ז'אן פייר: "בודקים את הדיווחים על החרמת ציוד של AP על ידי ממשלת ישראל. אנחנו סבורים שיש לוודא שהעיתונאים תהיה היכולת והזכות לעשות את עבודתם. אנחנו מודאגים מהדיווחים הללו".
מארגון העיתונאים והעיתונאיות נמסר: "זהו אינטרס ישראלי מובהק שתתאפשר פה עבודה מקצועית וחופשית של כלי תקשורת, זרים וישראלים, גם אם הם ממסגרים את המציאות באופן שונה מזה של ממשלת ישראל. אנו חוששים מפגיעה קשה בחופש העיתונות אם משרד התקשורת ימשיך לנקוט בצעדים הפוגעים ביכולתם של כלי תקשורת ישראלים וזרים להמשיך לבצע את עבודתם. קוראים ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, להכנס לעובי הקורה ולבדוק את האופן שבו מממש משרד התקשורת את החוק״.