בדיון בוועדת ההקצאות של הסנאט, מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן אמר היום (שלישי, שעון ישראל) כי הם "אישרנו שלכל מתקפה על רפיח באמצעות פצצות גדולות במשקל יותר מאלף פאונד יהיו השלכות חמורות". עוד הצהיר, כי "הדרך המהירה ביותר לעצור את המלחמה בעזה היא שהחמאס ייכנע, יניח את נשקו וישחרר את בני הערובה".

קרעי מתקפל: הציוד שהוחרם יוחזר לסוכנות הידיעות AP
מדינה ראשונה באירופה מאיימת: "אם יהיה צו מעצר, נהיה מחוייבים לעצור את נתניהו וגלנט"

בנוסף, אמר כי בשלב זה "לא ניתן להתקדם לנורמליזציה בין ערב הסעודית לישראל בנסיבות הנוכחיות, והכדור כעת במגרשה של ישראל". הוא המשיך ואמר כי הם "מאמינים שישראל יכולה להתקדם במסלול הנורמליזציה", אבל שקודם כל צריכה להיות לה תוכנית להקמת מדינה פלסטינית.

 עוד אמר כי "מספר מדינות עשויות למלא תפקיד משפיע, לפחות לתקופת מעבר, במידת הצורך" כדי לספק ביטחון בעזה לאחר המלחמה. הוא אמר זאת לאחר שנשאל אם הוא חושב שלערב הסעודית ולאיחוד האמירויות יש את היכולת או הרצון לנהל את רצועת עזה.

 באשר לתקיפה האיראנית, רמז: "מדינות במזרח התיכון הגיבו לחלק מהתקיפות האיראניות על ישראל לראשונה, הודות למאמצי הממשל שלנו". באשר להתקדמות בפיתוח הגרעין של משמעות המהפכה, הבהיר: "איראן קרובה לייצור פצצה גרעינית, וההחלטה שלנו לפרוש מהסכם הגרעין תרמה לכך, וזו ההחלטה הגרועה ביותר".