בעקבות בקשתו של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן להקים חמ"ל להפלת הממשלה, לשכת ראש האופוזיציה הודיעה היום (שני) כי ראש האופוזיציה יאיר לפיד ויו״ר הימין הממלכתי גדעון סער יפגשו יחד עם ליברמן ביום רביעי הקרוב. יו"ר העבודה מרב מיכאלי לא הוזמנה לפגישה, ועקצה בחשבון הטוויטר שלה את השלושה.

מי אמר שאין לנתניהו אסטרטגיה? יש לו, והוא מחכה לדבר אחד | אנה ברסקי
התחקיר נגד מירי רגב יוביל לכתב אישום? "יש לכאורה עבירות שוחד והפרת אמונים"

העקיצה של מרב מיכאלי (צילום: צילום מסך טוויטר)
העקיצה של מרב מיכאלי (צילום: צילום מסך טוויטר)

הפגישה מגיעה לאחר שאתמול ח"כ זאב אלקין חשף כי סיעת הימין הממלכתי ממשיכה לקיים מגעים עם גורמים שונים בימין במטרה להקים מפלגה ימנית ליברלית שתנסה לנגוס במנדטים של הקואליציה. בריאיון ברדיו 90FM אמר "צו השעה הוא הקמת גוש ימין לאומי ליברלי כמו בימי בגין ושמיר וכבר יש מספר כוחות שפועלים להקמתו, זה הדגל שאנחנו מרימים וגם ישראל ביתנו ואולי בנט. כולם מדברים עם כולם".

למעשה, ראש המפלגה סער בונה את מפלגתו ככוח ימני-ליברלי עצמאי, בתקווה שבבוא היום תבצע מהלכים פוליטיים שיובילו לאיחודי כוחות, והקמת רשימה שתפנה לימין הרך. נראה שהיום סער וחבריו לא מוכנים לשקול את האופציה של חזרה לממשלה וחיזוק הקואליציה בראשות בנימין נתניהו, לא מעוניינים להזדהות איתו. מצד שני, גם נתניהו לא מפגין עניין כשמעלים בפניו את הרעיון של החזרת הימין הממלכתי.

גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)
גדעון סער (צילום: אבשלום ששוני)

בשבוע שעבר התראיין סער לאודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM, והתייחס לפיצול מהשר בני גנץ: "אמרתי לגנץ לפני חודשיים שזה לא הכיוון הנכון ועכשיו הוא פתאום גילה. אני חושב שלא יהיה קבינט מלחמה ברגע שגנץ יצא. זה הכול אותו דבר, אותם ספינים שמופצים כל פעם שנתניהו במצוקה, אז הוא או סביבתו, מוציאים ספינים כאלה".