השקעה עלובה ותוצאה עגומה: המספרים מאחורי כשל ההסברה נחשפים

נתונים שייחשפו מחר לראשונה מעידים על היקף הפעילות של מערך ההסברה הלאומי, וכיצד נראתה בימים הראשונים והקריטיים של המלחמה התשובה של ישראל בתחום החשוב הזה

מתן וסרמן צילום: פרטי
דגל חמאס בהפגנה פרו-פלסטינית בניו יורק
דגל חמאס בהפגנה פרו-פלסטינית בניו יורק | צילום: REUTERS/Eduardo Munoz

מדינת ישראל מצויה מאז ה־7 באוקטובר במלחמת העצמאות החדשה. המלחמה הנוכחית, בניגוד לקודמותיה, מתנהלת לא רק בשטח – אלא גם במרחבי הרשתות החברתיות, בקבוצות הוואטסאפ ובתקשורת.

מעריב חושף בעזרת מומחים את הלך הרוח במשרד ראש הממשלה, שנועד לתכלל את הסברת ישראל בעולם. כל מי שנחשף למה שהתחולל מהשבת השחורה ואילך, מבין שבמקביל לחילופי הירי ניטש מאבק הסברתי אמיתי.

כאשר ביקשנו לקבל את היקף התקציב הרשמי, לא נמסרה תשובה ברורה ובכירים בגוף ציינו בפנינו כי ישנן פעולות גלויות וסמויות שמערך ההסברה הלאומי מבצע, ולא את כולן ניתן לחשוף.

עיקר הכסף יועד לשכר, 8.95 מיליון שקל, כשלרכש ומדיה הוקצו רק 5.44 מיליון שקל. כאשר מסתכלים על תקני כוח האדם, 29 בסך הכל, מבינים כמה קטסטרופלי היה המצב טרום המלחמה. נתונים שייחשפו מחר לראשונה מעידים על היקף הפעילות של מערך ההסברה הלאומי, וכיצד נראתה בימים הראשונים והקריטיים של המלחמה התשובה של ישראל בתחום החשוב הזה.

תגיות:
משרד ראש הממשלה
/
הסברה
/
מלחמת חרבות ברזל
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף