ממשיך לאיים: לאחר ששר החינוך נפתלי בנט הציב היום (שני) אולטימטום בו דרש לבצע תוכנית לתיקון ליקויי הקבינט והבהיר כי הדבר צריך להיעשות טרם כניסת ישראל ביתנו לממשלה, בנט התראיין לחדשות ערוץ 10 ואמר: "הקבינט צריך מזכיר צבאי כדי שלא נגיע למלחמה הבאה בלי שנוכל לקבל את ההחלטות הנכונות".



"לחמתי במלחמת לבנון השנייה כשהקבינט לא תיפקד", פתח ואמר בנט, "בצוק איתן הקבינט היה ממודר ממידע קריטי ואני לא מתכוון חלילה להגיע למלחמה הבאה כשאני צריך לרדת לשטח כדי לאסוף אינפורמציה. אני רוצה ששרי הקבינט יקבלו מזכיר צבאי, בלי המידע הזה אנחנו לא נקבל החלטות נכונות. אני חושב שאין פה שום סיפור - לא ביקשתי תפקיד, לא כסף, לא ביקשתי כלום".



כשנשאל שר החינוך מה יקרה אם ראש הממשלה לא ייענה לדרישתו, אמר: "נחזור לקואליציית 61. אני נלחם על חיי תושבי מדינת ישראל - בלבנון השנייה יצאו לפעולה לא נכונה ובצוק איתן פעולה שיכולה הייתה לקחת מספר ימים לקחה 51 ימים". בנט אמר כי חשב שראש הממשלה יענה לדרישתו: "אני חשבתי שהוא יגיד כן, הוא אמור ליזום את זה, בעיניי קבינט טוב ומתפקד חייב מזכיר צבאי".



"נתניהו מכיר את הקווים האדומים שלי"


על הקפאת הבנייה בהתנחלויות אמר בנט כי ראש הממשלה "מכיר את הקווים האדומים שלנו" והוסיף: "אין לי בעיה שמפלגת העבודה תיכנס, שליברמן ייכנס, אני בעד הגדלת יציבות הממשלה, מדינת ישראל חייבת ממשלה יציבה".

על התפטרות שר הביטחון משה יעלון, אמר יו"ר הבית היהודי שהוא לא רצה בכך ואמר: "אני חושב שמשה יעלון הוא אדם מאוד מנוסה, ערכי. היו לי לא מעט מחלוקות איתו אבל רציתי שהוא יישאר בממשלה, אבל אני לא מחליט, ראש הממשלה מחליט".



יעלון במסדר הפרידה. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יעלון במסדר הפרידה. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון



כזכור, מוקדם יותר אמר שר החינוך כי יש לשנות את הליקויים בקבינט וזהו תנאי לאישור השינויים האחרונים בהרכב הממשלה והקבינט. "תקן ליקויי הקבינט בטרם השינויים בממשלה", דרש בנט מנתניהו, ובהודעה מטעמו נמסר כי הדרישה הגיעה בעקבות לקחי 'צוק איתן' ומלחמת לבנון השנייה, בהם חברי הקבינט לא שותפו במודיעין איכותי, לא הוכשרו כראוי לתפקידם ולכן לא תיפקדו כראוי בשעת מבחן כאחראים על צה"ל. התוכנית שדורש בנט כוללת בין השאר מינוי מזכיר צבאי ייעודי לחברי הקבינט שידאג לעדכונים ביטחוניים שוטפים ולהכנתם לביצוע תפקידם, הגברת סיורי שטח והקלה על גישת השרים למידע.