אחרי כמעט שש שעות של המתנה ומחאה בכניסה למשכן הכנסת, הוכנסו כלל היועצות הפרלמנטריות למשכן הכנסת הכנסת. היועצות והיועצים יתכנסו בהמשך היום לגיבוש המשך הפעילות. כזכור, לאחר שמספר יועצות לא הורשו להיכנס הבוקר למשכן בשל אורח החצאית שלהן, האירוע התפתח למחאה רוחבית כנגד קוד הלבוש החדש. במהלך האירוע עוכבו כ-30 יועצים ויועצות. האירוע החל לאחר שעוזרותיהן של חברות הכנסת קארין אלהרר ויעל גרמן לא הורשו להיכנס למשכן הכנסת, דבר שהוביל לעיכובן של 30 יועצים ויועצות פרלמנטריות מחוץ לשער הראשי. חבר הכנסת מנו טרכטנברג (המחנה הציוני) יצא מחוץ למשכן והוריד את חולצתו כהזדהות עם מחאתן של העוזרת ואמר: "אני מעולם לא הרמתי קול בכנסת, ואם עשיתי זאת היום, והתפשטתי, סימן שהגיעו מים עד נפש". 

טרכטנברג הוסיף: "קוד הלבוש פוגע בנשים. בואו נכבד את הנשים ולא נשפיל אותן. מה שקורה כאן זאת שערוריה. לא יתכן שמנכ"ל הכנסת ייתן הוראות כל כך מזלזלות". חבר הכנסת עמר בר לב הוסיף: "קוד הלבוש התקבל באופן חד צדדי ופרובוקטיבי על ידי מנכ"ל הכנסת מבלי להתייעץ עם הח"כים, אני דורש ממנו לבוא לכאן לשער ולדבר איתנו. אבל הוא חושש לבוא כי יש כאן מצלמות. אז אני מודיע - אנחנו מוכנים להיפגש איתך גם בלי מצלמות כדי לפתור את העניין הזה".
עוזרותיה של חברת הכנסת גרמן

חבר הכנסת מנו טרכטנברג בהזדהות
חבר הכנסת מנו טרכטנברג בהזדהות


האירוע החל בעקבות עיכובן של העוזרות הפרלמנטריות של חברות הכנסת יעל גרמן וקארין אלהרר שלא הורשו להיכנס למשכן. חברת הכנסת גרמן מסרהל"מעריב-אונליין": "זה אבסורד. אלו היועצות של קארין ושלי בחוץ. הלבוש לגמרי סביר ואיך שלא יהיה או שכולנו נכנסות או שאף אחת מאיתנו. את הוויכוח הזה ננהל בתוך הכנסת ולא ניתן שמישהי לא תיכנס בגלל זה. אני מתקשרת למנכ"ל וגם ליולי מהבוקר והם לא עונים לי".

גרמן הוסיפה: "קוד לבוש זה נכון בהחלט, אבל מיני זה מודה. אני אישית הולכת עם מיני ואני הולכת בצורה ראויה וצנועה. אני כמעט תמיד או עם חצאיות או עם שמלות, אני לא מבינה את זה, אני חושבת שזו טעות, אני חושבת שזה לא ראוי. צריך לדבר ולהודיע אבל לעצור יועצות ולא לתת להן להיכנס? זאת שערורריה".

חברות הכנסת יעל גרמן וקארין אלהרר וצוות לשכתן מחוץ לכנסת
חברות הכנסת יעל גרמן וקארין אלהרר וצוות לשכתן מחוץ לכנסת


צוות היועצות של יעל גרמן. צילום: לשכת אלהרר
צוות היועצות של יעל גרמן. צילום: לשכת אלהרר


ח״כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) מסרה בתגובה: "עיכוב העוזרות הפרלמנטריות הוא חמור ביותר, מהווה חדירה לפרטיותן, משפיל וכוחני. אין מדובר בסוגיה צבעונית או משעשעת אלא בסוגיה ערכית חשובה. היתממות יו"ר הכנסת ושליחיו כי יש כאן אכיפת נהלים ותו לא היא צביעות. בעשר שנותי בכנסת איש לא העלה על דעתו למדוד את אורך החצאיות של העובדות, ויתירה מזה, מדי המשרתות במשמר הכנסת הן חצאיות באורך שבכללים ההזויים החדשים היה שולח אותן הביתה. מדובר במאבק על חופש התנועה והחרות של נשים, שיו"ר הכנסת אדלשטיין הכריז עליהם מלחמה".

שי גל, העוזר הפרלמנטרי של חברת הכנסת קסניה סבטלובה בהזדהות עם מחאת החצאיות
שי גל, העוזר הפרלמנטרי של חברת הכנסת קסניה סבטלובה בהזדהות עם מחאת החצאיות


מהכנסת נמסר: "האירוע הבוקר הוא לא יותר מפרובוקציה מתוכננת שאינה מכבדת איש. למרות זאת, בניגוד לטענות ופרסומים שונים, למעט עוזרת פרלמנטרית אחת, לא נמנעה הבוקר אף כניסה של אף יועצת פרלמנטרית לכנסת. נשות ואנשי משמר הכנסת בכניסה עושים מלאכתם נאמנה על פי קוד לבוש הנהוג בכנסת מזה שנים, ושומרים על מכובדות בכניסה למשכן ועל כבוד הכנסת".
 
מחאת החצאיות מחוץ לכנסת
מחאת החצאיות מחוץ לכנסת


בעקבות רצף של מקרים שבהם מנעו באחרונה אנשי משמר הכנסת מעוזרות פרלמנטריות להיכנס למשכן בשל "לבוש לא הולם" מתכוונות עשרות עוזרות פרלמנטריות להגיע היום למשכן לבושות בחצאיות ובשמלות לאות מחאה. אחת העוזרות שכניסתה עוכבה היא שקד חסון, היועצת של יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ מרב מיכאלי.

מיכאלי פרסמה את דבר התקרית בדף הפייסבוק שלה וכתבה: "היועצת המצוינת שלי עמדה כמעט שעה בבידוק בכניסה לכנסת בגלל אורך השמלה שלה, שלא עבר את הבדיקה הקפדנית של השומרים". מיכאלי אמרה כי "זאת חייבת להיות הפעם אחרונה שהסיטואציה הזאת מתרחשת. הופעה מכובדת כן, אבל לא משמרות צניעות".