האם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה לא הסתפקו בסיגרים ובבקבוקי שמפניה? אחרי הפרסומים על המוצרים שקיבלה לכאורה משפחת נתניהו מהמיליארדר ארנון מילצ'ן, המשטרה חושדת כי ראש הממשלה קיבל גם חליפות יוקרה מבית האופנה האיטלקי “בריוני”, שמחיר החליפות מתוצרתו נע מ־5,000 עד 50 אלף דולר. את החליפות קיבל לכאורה מחבר נוסף של המשפחה, איל ההון והנדל”ן היהודי־אמריקאי ספנסר פרטרידג’. כך נודע ל”מעריב־סופהשבוע”.



פרטרידג’, שככל הידוע אינו חולש על עסקים פעילים בישראל, ביקר בארץ באביב האחרון ונחקר ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח”ה) בחשד כי נתן טובות הנאה לנתניהו.



בנוגע לנכסיו בארץ פורסם באפריל כי פרטרידג’ רכש מאחיו של ראש הממשלה עידו נתניהו את חלקו בבית שהורישו הוריהם בשכונת רחביה בירושלים תמורת 4.2 מיליון שקל, ובכך הפך לשותף של ראש הממשלה בנכס בירושלים.



במהלך החקירה תשאלו אותו החוקרים גם על מתנות שהרעיף על נתניהו עצמו, ואז התקבל המידע שלפיו איל ההון, שנהג להטיס את בני משפחת נתניהו ברחבי העולם - התנהלות שנחקרה כחלק מפרשת ביבי־טורס - העניק לנתניהו שלוש או ארבע חליפות יקרות מבית האופנה היוקרתי.


ספנסר פרטרידג'. צילום: Gareth Cattermole\gettyImages
ספנסר פרטרידג'. צילום: Gareth Cattermole\gettyImages


לחוקרים של תיק 1000, הידוע כ”תיק המתנות”, נודע במהלך החקירה על עוד ועוד מתנות יקרות ערך שקיבל ראש הממשלה ממקורביו ומתומכיו. חלק מהמתנות ייכללו בסיכומי החקירה שתעביר המשטרה לפרקליטות כראיות לעבירה של קבלת טובות הנאה, עבירה חמורה כשלעצמה. השאלה הגדולה היא אם חלק מהמתנות יעלו לכדי עבירת שוחד, שמשמעותה היא שנתניהו סיפק שירות ציבורי כלשהו עבורן, כגון החשד שבתמורה למתנות שקיבל לכאורה ממילצ’ן, פעל לטובתו במכרז ערוץ עשר וסייע לו לקבל ויזה לארצות הברית.

המשטרה מסרה בתגובה כי אינה מוסרת מידע באשר לחקירות מתנהלות. כתבנו אלון חכמון מוסיף כי עו”ד יצחק מלכו, שליחו המיוחד לשעבר של ראש הממשלה בנושאים מדיניים, נחקר אתמול שוב בלהב 433 בפרשת הצוללות. מלכו נחקר בשל היותו שותפו למשרד וקרוב משפחתו של עו”ד דוד שמרון, שייצג את המתווך בעסקת הצוללות מיקי גנור, שהפך לעד המדינה בפרשה. במשטרה סבורים כי מלכו הפר את חובת הדיווח, אף שחתם על מסמך ניגוד עניינים, ולא סיפר על עסקה הנרקמת בין תאגיד טיסנקרופ לבין גנור, שיוצג על ידי שותפו של מלכו - עו”ד שמרון. מלכו, מצדו, טען בחקירותיו הקודמות כי לא היה מעורב כלל בעסקת הצוללות.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: "לא המותג ולא המחיר, לא דובים ולא אלפי דולרים לחליפה. בין ראש הממשלה נתניהו למר פרטרידג׳ יש מערכת יחסים קרובה של למעלה מעשרים שנה. זהו עוד ניסיון בסדרה בלתי פוסקת של הדלפות שווא שמטרתן לייצר כותרת יש מאין. גם כאן לא היה כלום".