סערה במחנה הציוני: חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין הגיבה הערב (רביעי) בפוסט שכתבה בחשבון הפייסבוק שלה לאירוע שבמהלכו נגע חבר הכנסת איתן ברושי בישבנה, תוך שהיא מציינת כי הוא "סובב לי את הגב במקום להתנצל בפני". מלבד זאת, סיפרה: "הייתי בהלם אמיתי, הוא נגע בי באופן לא ראוי, מקטין ופוגעני". 


ברושי, הגיב מאוחר יותר לדבריה, וטען: "טעיתי ואני מתנצל. במפגש רב משתתפים בעוטף עזה שנערך במוצאי שבת האחרון ישבנו במעגל צפוף, חברי הכנסת של "המחנה הציוני" יחד עם תושבים מעוטף עזה. ח"כ נחמיאס ורבין, אותה אני מכיר זמן רב, חלפה על פני. נוצרה לצערי הרב סיטואציה שלא הייתה צריכה להתרחש. בשום אופן לא התכוונתי לפגוע. לאחר שהבנתי את הטעות לקחתי עליה אחריות ובתום האירוע התנצלתי בפני איילת".

 

"לאחר ההתנצלות", הוסיף, "שוחחתי על הנושא עם יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי, הבהרתי לו את הטעות ודיווחתי לו על ההתנצלות. בימים האחרונים שוחחתי עם ח"כ איילת נחמיאס ורבין ואני מודה לה שלמרות שנפגעה הסכימה לקבל את התנצלותי הכנה. לצערי, יש מי שמנצל את המקרה כדי לעשות הון פוליטי על חשבון צירוף מקרים מצער שהתקיים ללא כל כוונת זדון ופגיעה".

בפוסט המוקדם של הח"כית היא כתבה: "ברגע הראשון הייתי בהלם אמיתי. אתחיל מהסוף. קיבלתי את התנצלותו של חבר הכנסת ברושי - ממקום חזק, בטוחה בעצמי, של מי שיודעת בבירור שלא עשתה שום דבר רע. אני יודעת ויכולה לקבל התנצלות ובחרתי וגם עתה אחרי שהדברים דלפו, אני מקבלת את התנצלותו".

"אבל", הוסיפה, "ויש כאן אבל גדול מאוד. העובדות ברורות, שקופות ויש מספיק אנשים שראו את האירוע. חבר כנסת אחר נגע בי באופן בלתי ראוי, מקטין ופוגעני לעיני קהל רב. בשנייה הראשונה, נאלמתי ואז פניתי אליו בדרישה שיתנצל. ממש באותו הרגע. עיני פגשו את עיניהם של מי שראו את זה בזמן אמיתי - את השוק, את השאלה, את המבוכה. הדבר שהכי פגע בי, וכשכבר הצלחתי לדבר איתו, אמרתי לו את זה ושכשדרשתי ממנו במקום התנצלות הוא סובב לי את הגב. הוא לא בא אחרי וניסה להתנצל".


היא הסבירה כי "כדי לשרוד את יתר האירוע - שהיה כל כך חשוב בעיני בקיבוץ בארי, השתקתי את הקולות בבטן ובלב. רציתי לעבור הלאה. זה יותר קל.
בסוף האירוע ירד לי האסימון באופן הכי קשה. הבנתי כמה אנשים ראו את זה, את ההקטנה הזאת, את המכה על הישבן. כן. עד כדי כך פשוט. אבל החוצפה הגדולה הייתה של מי שבא אלי מיד אחרי ואמר לי: 'למה לא הורדת לו סטירה??'. היי אתה, הצופה מהצד, הגיבור הגדול, למה אתה לא הורדת לו סטירה ? איך אתה מעז בכלל לשפוט אותי?".
 
לדבריה, "הייתי מטולטלת מאוד במוצאי שבת והתקשיתי לדבר עם אנשים, ודאי עם איתן ברושי עצמו והבהרתי לו את זה. הוא ניסה להתנצל גם אחרי, גם יואל חסון וגם אבי גבאי דרשו זאת ממנו. עד אתמול בצהרים לא הייתי מסוגלת להחליף איתו ולו מילה. אני חושבת שהוא הבין".

את הפוסט סיימה באומרה כי: "אני לא שמחה היום, אמא שלי בעלי ואחי, שמעו בכל כלי התקשורת איך נגעו בי באופן בלתי נאות. אבל אני מאוד מאוד חזקה ויודעת היטב איך להתמודד עם הדברים האלה. אין שום הצדקה למעשה שלו אבל אני לוקחת נשימה. אין צורך בפטרונות משום כיוון. אבל אל תעזו להקטין את תחושת הפגיעה שלי גם אם אני לא מטפלת בה בדיוק בדיוק כמו שציפיתם או ציפיתן. רק אני מחליטה על עצמי. גם אם אני חברת כנסת, מותר לי להיות ברגע כזה, סתם בת אדם מן היישוב". ח"כ לאה פדידה (המחנה הציוני) פנתה ליו"ר המפלגה, אבי גבאי, בבקשה לקיים דיון סיעתי בעקבות מקרה ברושי ולנסח קוד התנהגות לחברי הסיעה.